K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

12 tháng 9 2019

Đáp án D

Cấu trúc Neither S1 nor S2 + V(phụ thuộc vào S2) + O: ...không...cũng không

Dịch nghĩa: Cả học sinh và giảng viên đều không sử dụng tiếng Anh trong lớp

16 tháng 4 2019

Đáp án D

Neither S1 nor S2 + V(phụ thuộc vào S2) + O: ...không...cũng không
Ở đây động từ chia theo chủ ngữ their lecturer nên phải ở dạng số ít.
Dịch nghĩa: Cả học sinh và giảng viên đều không sử dụng tiếng Anh trong lớp.

4 tháng 8 2018

Đáp án D

Neither S1 nor S2 + V(phụ thuộc vào S2) + O: ...không...cũng không

Ở đây động từ chia theo chủ ngữ their lecturer nên phải ở dạng số ít.

Dịch nghĩa: Cả học sinh và giảng viên đều không sử dụng tiếng Anh trong lớp

18 tháng 3 2018

Đáp án D

15 tháng 9 2017

Đáp án B

Kiến thức: Sự hòa hợp giữa chủ ngữ và động từ

Giải thích:

Neither A nor B/ Either A or B/ Not only A but also B => V chia theo B

=> Ở đây động từ sẽ chia theo chủ ngữ “their lecturer” => Động từ chia theo ngôi số ít

Tạm dịch: Cả sinh viên và giảng viên của họ đều không sử dụng tiếng Anh trong lớp học. 

24 tháng 4 2017

Chọn đáp án B

Neither S1 nor S2 + V + O: … không… cũng không

Động từ được chia theo chủ ngữ thứ hai vì vậy trong câu này động từ chia theo “the lecturer” là số ít.

Dịch nghĩa: Cả sinh viên lẫn giảng viên đều không sử dụng tiếng Anh trong lớp học

22 tháng 1 2017

Đáp án C

Chủ điểm ngữ pháp liên quan tới Hài hòa giữa chủ ngữ và động từ.

Ta có: Neither S1 nor S2 + V- chia theo S2 (Không…cũng không…)

Dịch: Cả sinh viên và giảng viên đều không sử dụng Tiếng Anh trong lớp học.

29 tháng 10 2017

Đáp án B

Câu này dịch như sau: Không sinh viên hay giảng viên sử dụng tiếng Anh trong lớp học.

Cấu trúc : neither S1  nor S2

=> động từ chia theo chủ ngữ 2.

Chủ ngữ their lecturer số ít => động từ thêm “s”

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Body postures and movements are frequently indicators of self-confidence, energy, fatigue, or status. Cognitively, gestures operate to clarify, contradict, or replace verbal messages. Gestures also serve an important function with regard to regulating the flow of conversation. For example, if a student is talking about something in front of the class, single...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Body postures and movements are frequently indicators of self-confidence, energy, fatigue, or status. Cognitively, gestures operate to clarify, contradict, or replace verbal messages. Gestures also serve an important function with regard to regulating the flow of conversation. For example, if a student is talking about something in front of the class, single nods of the head from the teacher will likely cause that student to continue and perhaps more elaborate. Postures as well as gestures are used to indicate attitudes, status, affective moods, approval, deception, warmth, arid other variables related to conversation interaction. The saying “A picture is worth a thousand words” well describes the meaning of facial expressions. Facial appearance – including wrinkles, muscle tone, skin coloration, and eye color-offers enduring cues that reveal information about age, sex, race, ethnic origin, and status.A less permanent second set of facial cues-including length of hair, hairstyle, cleanliness, and facial hairrelate to an individual’s idea of beauty. A third group of facial markers are momentary expressions that signal that cause changes in the forehead, eyebrows, eyelids, cheeks, nose, lips, and chin, such as raising the eyebrows, wrinkling the brow, curling the lip.

Some facial expressions are readily visible, while others are fleeting. Both types can positively or negatively reinforce the spoken words and convey cues concerning emotions and attitudes.

Neither the students nor the lecturer _______ English in the classroom.

A. use

B. since

C. when

D. after

1
22 tháng 3 2017

Đáp án B

Neither S1 nor S2 + V + O: … không… cũng không

Động từ được chia theo chủ ngữ thứ hai vì vậy trong câu này động từ chia theo “the lecturer” là số ít.

Dịch nghĩa: Cả sinh viên lẫn giảng viên đều không sử dụng tiếng Anh trong lớp học.

22 tháng 11 2017

Đáp án : C

C=>ejnoy

Chọn C do khi sử dụng cấu trúc:

Neither N1 nor N2 + V …thì V sẽ chia theo N2 . Ở đây N2 là “his family members” nên V phải chia theo danh từ số nhiều