K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

17 tháng 4 2022

refer

   Ông Sáu rời nhà đi kháng chiến từ khi con gái còn nhỏ, chỉ được thấy con qua tấm ảnh nhỏ. Suốt những năm tháng sống ở chiến trường, không lúc nào ông Sáu nguôi ngoai nỗi nhớ về con gái. Ba ngày được về nghỉ phép, ông Sáu nôn nao được trông thấy con, vội vàng, cuống quít. Nhưng đến khi về tới nhà, bé Thu, con gái ông, lại không nhận ra ba mình bởi vết thẹo trên mặt ông Sáu do chiến tranh để lại. Suốt ba ngày, ông Sáu cố gắng gần gũi, vỗ về con nhưng càng lại gần thì con gái càng đẩy ông ra. Đến lúc con bé không nghe lời, ông Sáu vung tay đánh vào mông nó, bé Thu bỏ về nhà ngoại. Đến khi bé Thu nhận ba thì cũng là lúc ông Sáu phải vào chiến trường. Trước khi chia tay ba, bé Thu muốn ba mua cho mình một chiếc lược khi ba trở về. Trở lại chiến trường, nỗi nhớ con càng đau đáu, ông Sáu nhớ lời hứa với con gái, lấy vỏ đạn hai mươi li của Mĩ làm cho con một chiếc lược. Nhưng chưa kịp trở về đưa chiếc lược tận tay con gái thì ông Sáu đã hi sinh ở chiến trường. Chiếc lược ông gửi lại cho người đồng đội là ông Ba, nhờ đưa cho con gái mình, rồi mới nhắm mắt đi xuôi.

17 tháng 4 2022

TKSau tám năm xa nhà, ông Sáu được về thăm vợ và con gái trong ba ngày nghỉ phép. Trớ trêu thay, con gái ông - bé Thu - không nhận ra cha vì vết thẹo dài trên má của ông. Ông Sáu rất đau buồn trước sự lạnh nhạt của con gái. Bé Thu thường nói trống không với ba và còn hất cái trứng cá khi ông Sáu gắp cho con. Sự tức giận khiến ông không kìm lòng được, ra tay đánh bé Thu. Ngày hôm sau, khi chia tay gia đình để trở về chiến khu, bé Thu đã chạy ra ôm ba, hôn ba và gọi "Ba". Tình cảm cha con giữa ông Sáu và bé Thu được hàn gắn trong khoảnh khắc ngắn ngủi nhưng đủ để ông Sáu yên tâm lên đường. Sau này, ông Sáu hy sinh trong một trận càn của giặc, lúc hấp hối, ông trao cho anh Ba chiếc lược ngà mà ông làm tặng bé Thu. Cuối cùng, anh Ba cũng thực hiện được ước nguyện của ông Sáu, đưa chiếc lược cho bé Thu - khi ấy đã trở thành cô giao liên nhanh nhẹn, dũng cảm.

Đọc đoạn văn sau và tóm tắt nó bằng lời của riêng bạn. Tóm tắt từ 100 từ đến 150 từ ( trong khoảng đó thôi nha).MISTER MONSTER: SCENE ONE MS. ROSARIO is pacing nervously in her office. It is 9:00 a.m. MS. ROSARIO. [desperate] I need a mascot for our Monster Sale. The broadcast starts in two hours! There must be at least one monster that needs a job! [MISS PETAL enters. She looks terrified.] MISS PETAL. Ms. Rosario, someone is waiting to see you for the mascot...
Đọc tiếp

Đọc đoạn văn sau và tóm tắt nó bằng lời của riêng bạn. Tóm tắt từ 100 từ đến 150 từ ( trong khoảng đó thôi nha).

MISTER MONSTER: 

SCENE ONE 

MS. ROSARIO is pacing nervously in her office. It is 9:00 a.m. 

MS. ROSARIO. [desperate] I need a mascot for our Monster Sale. The broadcast starts in two hours! There must be at least one monster that needs a job! 

[MISS PETAL enters. She looks terrified.] 

MISS PETAL. Ms. Rosario, someone is waiting to see you for the mascot job. 

MS. ROSARIO. Great! Show him in. 

[MISS PETAL leaves, still looking terrified.] 

[YGOR enters, holding a thick rope that is pulled tight. At the other end of the rope is THE MONSTER, hidden offstage. MS. ROSARIO stares up at THE MONSTER. She looks amazed, then overjoyed.] 

MS. ROSARIO. Perfect. 

YGOR. My name is Ygor Manic. [points to THE MONSTER, still offstage] This is my friend Frankensteinz. He wants to apply for the job you advertised

MS. ROSARIO. [still staring at THE MONSTER] Frankensteinz? 

YGOR. Yes, Frankensteinz is his first name. It’s spelled with a z. 

MS. ROSARIO. What is his last name? 

YGOR. Monster. 

[Offstage, THE MONSTER makes a loud grunt. A cat howls. THE MONSTER tugs the rope impatiently, pulling YGOR toward him. MS. ROSARIO pulls the rope back.] 

YGOR. No, Frankie! Leave the cat alone! [turning to MS. ROSARIO] I think he’s hungry. He hasn’t eaten since he was born. 

[MS. ROSARIO makes a cell phone call.] 

MS. ROSARIO. [on her cell phone] Miss Petal, call Cluck-Cluck Chicken. Order a bucket of chicken and a broccoli salad. And hop to it, if you love your cat! 

[The rope loosens suddenly. YGOR and MS. ROSARIO fall to the floor. MS. ROSARIO gets up immediately and brushes herself off.] 

MS. ROSARIO. [calmly] Let’s take Mr. Monster to the lunchroom. We can sit down. And I can tell you about the job. 

YGOR. And how much it pays. 

MS. ROSARIO. Yes, I can tell you that, too. 

SCENE TWO 

Later that morning. MS. ROSARIO gives orders to MISS PETAL, who takes notes. 

MS. ROSARIO. We must hurry. The broadcast begins at 12:30. Call the makeup department. Tell them that Mr. Monster looks too scary. They should cover some of his stitches. Call wardrobe. Say we won’t need them. 

MISS PETAL. [breathlessly] Yes, Ms. Rosario. 

[Noises offstage: tin plates clatter.] 

THE MONSTER. [from offstage] More food! 

YGOR. [from offstage] Eat your broccoli. 

[From offstage, MISS PETAL’s cat howls.] 

YGOR. [from offstage] No, Frankie! Not the cat! 

[MS. ROSARIO and MISS PETAL look nervously at each other.] 

MS. ROSARIO. And order more chicken. 

MISS PETAL. Cooked? 

MS. ROSARIO. [sounding overwhelmed] Whatever. 

SCENE THREE 

That afternoon, MS. ROSARIO watches a commercial on TV from her desk. She looks impressed. 

VOICE OF SALESMAN ON TV. [very jolly] So, come to Dollar Rite Department Store right away! Discover our monster bargains. Shake hands with our monster mascot … 

VOICE OF FRANKENSTEINZ ON TV. More food! 

VOICE OF SALESMAN ON TV. [laughing] Shake hands if you dare! 

[MS. ROSARIO turns off the TV. MISS PETAL enters the office with DR. FRANKENSTEIN.] 

MISS PETAL. Ms. Rosario, this gentleman wants to speak with you. 

[She points to the man as she leaves.] 

DR. FRANKENSTEIN. [speaking angrily to MS. ROSARIO] My name is Dr. Victor Frankenstein. You stole my creation! 

MS. ROSARIO. [surprised] Your what? 

DR. FRANKENSTEIN. My creation! I put him together from a hundred dead bodies! I created him. I did not give you permission to use him in your commercial. 

[YGOR enters the office, pulling on the rope. THE MONSTER is offstage, at the other end of the rope.] 

DR. FRANKENSTEIN. [pointing at YGOR] 

You! You stole my creature to make money! 

YGOR. We need the money. Do you know how much it will cost to keep this monster? 

[As YGOR argues with the doctor, he drops the rope mistakenly. The rope disappears.] 

YGOR. The cost of food alone will break our backs

DR. FRANKENSTEIN. That’s my problem!I created him. I gave him life! 

YGOR. Oh, yes, you gave him life. But did you give him love? Did you give him a name? Did you give him breakfast? 

[MS. ROSARIO notices that the rope is gone.] 

MS. ROSARIO. Uh, gentlemen? Gentlemen? 

[DR. FRANKENSTEIN and YGOR continue to argue, pointing at each other.] 

DR. FRANKENSTEIN. You, you … listen …! 

YGOR. No, you listen! 

MS. ROSARIO. [shouting] Gentlemen! 

YGOR AND DR. FRANKENSTEIN. [turning toward MS. ROSARIO] What? 

MS. ROSARIO. He’s gone. 

DR. FRANKENSTEIN. [looking around] 

Oh no! 

[YGOR and DR. FRANKENSTEIN both turn toward MS. ROSARIO.] 

DR. FRANKENSTEIN. Call the police! 

YGOR. Call the highway patrol! 

DR. FRANKENSTEIN. Call the hospital! 

YGOR. Call the Recycling Center

[The phone rings. MS. ROSARIO answers it. She listens quietly and then hangs up.] 

MS. ROSARIO. He’s in the lunchroom. 

[YGOR and DR. FRANKENSTEIN rush out of the office. MISS PETAL enters.] 

0
17 tháng 1 2019

4952/5000

Giới hạn ký tự: 5000DỊCH 5000 KÝ TỰ TIẾP THEO

1. The dangers of narrow thinking

The little prince shows the accompanying ignorance with inadequate and narrow views. For example, in chapter 4, when the Turkish astronomer first presented his discovery of the A-612 Asteroid, no one cared because he wore a traditional Turks suit. Years later, he gave a similar lecture but wore Au clothes and received many compliments from the switch. Because the 3-pointed flower described in chapter 16 has spent its whole life in the desert, it is wrong to conclude that the Earth has only a few human beings and they do not have roots, are always floating.

Even the main characters in the Little Prince sometimes have limited thinking. In chapter 17, the author admits that his previous description of the Earth focused too much on humanity. In chapter 19, the little prince confused his echoes into the voices of men and accused people of repeating. The story shows that these hasty judgments lead to the development of dangerous patterns and prejudices. They also block the way of crial and open thinking, which is extremely important in a balanced and happy life.

Much of the content of the Little Prince considers the narrowing to be a quality of adults. Even in the first chapter, the narrator clearly separated between the worldview of adults and children. He described an unimaginable, boring, supreme, and stubborn adult stating that their limited views were true. On the other hand, for him, children know dreams, open thoughts, and be aware as well as sensitive to the mysteries and beauty of the world.

In the first chapters of the story, the narrator explains that adults lack the imagination to see his Number 1 painting, showing a python swallowing an elephant, not a hat. As the story progresses, examples of adult blindness gradually emerge. When the little prince moved from one planet to another, the six adults he met were proud to reveal their qualities, and he was then stripped of contradictions and omissions.

The little prince represents the openness of children. He is a wanderer, constantly asking questions, and willing to accept the invisible, secret secrets of the universe. The novel shows that this curiosity is the key to understanding and living happily. However, the book also shows that age is not the main barrier between adults and children. For example, the narrator was a bit old to remember how to draw, but he was still young enough to understand and make friends with the little prince, from a strange place.


 

16 tháng 7 2021

search google:))

16 tháng 7 2021

Hiện tại đơn :

Động từ TO BE

(+) Câu khẳng định

– I am +N/Adj

– You/We/They + Are

– She/He/It + is

(-) Câu phủ định

– I’m not (am not) + N/Adj

– You/We/They + aren’t

– She/He/It + isn’t

(?) Câu hỏi

– Am I + N/Adj

Yes, I amNo, I’m not

– Are You/We/They…?

Động từ thường

(+) Câu khẳng định

– I/You/We/They + V + O

– She/He/It +V(s/es) + O

(-) Câu phủ định

– I/You/We/They + don’t (do not) + V

– She/He/It + doesn’ (does not) + V

?) Câu hỏi

– Do + You/They/We + V

 Yes, I/TheyWe do

No, I/TheyWe don’t

– Does + She/He/It + V

Yes, She/He/It does

No, She/He/It doesn’t

Cách dùng thì hiện tại đơn1. Thì hiện tại đơn diễn đạt một thói quen hay hành động lặp đi lặp lại trong thời điểm hiện tại2. Thì hiện tại đơn diễn tả 1 chân lý, 1 sự thật hiển nhiên  3. Diễn tả 1 sự việc xảy ra theo thời gian biểu cụ thể, như giờ tàu, máy bay chạy hay một lịnh trình nào đó.4. Diễn tả trạng thái, cảm giác, cảm xúc của một chủ thể nào đóDấu hiệu nhận biết thì hiện tại đơn1. Khi trong câu xuất hiện các trạng từ chỉ tần suất Always, usually, often, sometimes, frequently, s seldom, rarely, hardly, never , generally, regularly,….Every day, week, month, year,…Once, twice, three times, four times….. a day, week, month, year,…2. Vị trí của các trạng từ chỉ tần suất trong câu thì hiện tại đơn. 

Các Trạng từ này thường đứng trước động từ thường, đứng sau động từ to be và trợ động từ (Always, usually, often, sometimes, rarely, seldom,…).

 

 

31 tháng 10 2018

đề tài j zậy?

29 tháng 6 2016

Hello . My name is Ha . I am 12 years old . I go to To Hieu Secondary school . I am in grade 6 and in class 6A . I live with my family very happy . My family has 4 people : me , my father , my mother , my brother . I love my mother best . I love my family very much .How about you ?

29 tháng 6 2016

lớp 9 rồi mà đến bài giới thiệu bản thân cũng ko viết được nữa sao bạn??? đáng buồn cho 1 thế hệ học trò ...

Today, I will lecture about the country of Japan. the reason that I love this country as comics and cuisine. Japanese comics attached to my childhood. I spent a private space to collect them. There are many famous series doraemon cônan. Japanese culinary culture is very rich and rich nutritional value. the Japanese usually use fresh ingredients to make dishes. and in parular they favor fish and vegetables. I would to try the noodles or shushi in Japan. I have read in comics, look at them seems very appealing. Life in Japan is a high-quality life and modern. The Japanese are very careful and always demanding in all things. they are very hospitable and always help others, especially for international students.  other reason I love for a landscape that is. for example Mount Fuji or cherry. the famous temples in kyoto

E có thể tham khảo tại link :

Introduction to japan

https://123doc.org/document/3836326-introduction-to-japan.htm

_Minh ngụy_

Dịch tiếng việt sang tiếng anh cái Doanh nghiệp Nhật chuyển hướng đầu tư vào dịch vụ tại Việt Nam Việt Nam được đánh giá là một trong những địa điểm đầu tư chiến lược của doanh nghiệp Nhật Bản. Tuy nhiên, thay vì tiếp tục rót vốn vào các dự án công nghiệp chế tạo như trước đây, các doanh nghiệp Nhật Bản có xu hướng chuyển dịch đầu tư vào lĩnh vực dịch vụ. Năm 2016, số dự...
Đọc tiếp

Dịch tiếng việt sang tiếng anh cái

Doanh nghiệp Nhật chuyển hướng đầu tư vào dịch vụ tại Việt Nam

Việt Nam được đánh giá là một trong những địa điểm đầu tư chiến lược của doanh nghiệp Nhật Bản. Tuy nhiên, thay vì tiếp tục rót vốn vào các dự án công nghiệp chế tạo như trước đây, các doanh nghiệp Nhật Bản có xu hướng chuyển dịch đầu tư vào lĩnh vực dịch vụ.

Năm 2016, số dự án của Nhật Bản đầu tư vào Việt Nam đạt kỷ lục là 549 dự án; trong đó, số dự án đầu tư ở lĩnh vực bán lẻ, khách sạn, dịch vụ ăn uống tăng gấp đôi so với năm trước.

Ông Takimoto Kojin, Trưởng đại diện văn phòng JETRO tại Thành phố Hồ Chí Minh cho biết, các doanh nghiệp Nhật Bản tiếp tục đánh giá Việt Nam là địa điểm đầu tư quan trọng tại khu vực châu Á; trong đó, doanh nghiệp Nhật Bản đề cao tính ổn định về chính trị, xã hội của Việt Nam.

1
27 tháng 3 2017

Japanese businesses turn to invest in services in Vietnam

Vietnam is considered one of the strategic investment locations of Japanese enterprises.However, instead of continuing to pour capital into manufacturing projects like before, Japanese firms tend to shift their investment in the service sector.

In 2016, the number of Japanese investment projects in Vietnam reached a record 549 projects; Of which, the number of investment projects in the retail, hotel and catering sector doubled compared to the previous year.

Mr. Takimoto Kojin, Chief Representative of JETRO office in Ho Chi Minh City, said that Japanese enterprises continue to evaluate Vietnam as an important investment destination in Asia; Among them, Japanese enterprises emphasize the political and social stability of Vietnam.

bạn xem lại thử đi