K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

30 tháng 8 2023

1. Many young people want to livein the city.

2. It’sa busy street with great shopsand restaurants.

3. The government wants to builda smart city in the southof the country.

4. The apartment wasexpensive, but my parents couldaffordit.

30 tháng 8 2023

1. mustn't

2. don't

3. It is

4. I have

1: B

A

2: B

A

26 tháng 8 2023

1. A: What's/What is the topic of today's discussion?

    B: We'll/We will talk about the generation gap.

2. A: Don't you/Do you not live with your grandparents?

    B: No, I don't/do not.

3. A: I'm not sure who'll/who will be the next presenter? Will you speak next?

   B: Yes. I'll/ I will.

1: what's

we'll

2: don't you

don't

3: who'll

I will

1: C

2: A

3: D

4: B

30 tháng 8 2023

1. C

2. A

3. D

4. B

QT
Quoc Tran Anh Le
Giáo viên
16 tháng 9 2023

Lan: Ms Ha, (1) D. could I meet you on Thursday afternoon? I would like your advice on how to prepare for my university entrance exam next year.

(Cô Hà, em có thể gặp cô vào chiều thứ Năm được không? Em muốn lời khuyên của cô về cách chuẩn bị cho kỳ thi tuyển sinh đại học của em vào năm tới ạ.)

Ms Ha: Sorry, (2) C. I have another appointment at that time. But I'm free on Saturday morning.

(Xin lỗi, cô có một cuộc hẹn khác vào lúc đó. Nhưng cô rảnh vào sáng thứ Bảy.)

Lan: That would be good for me. What time (3) A. suits you to see you?

(Giờ đó em sắp xếp được ạ. Giờ nào thì thích hợp để em gặp cô ạ?)

Ms Ha: Would 9 o'clock (4) B. shall I come?

(9 giờ cô đến được không?)

Lan: Yes, sounds good. Thank you, Ms Ha.

(Vâng, được ạ. Cảm ơn cô Hà.)

Ms Ha: Ok, then. See you on Saturday in the staff room.

(Vậy nhé. Hẹn gặp em vào thứ Bảy trong phòng giáo viên nhé.)

10 tháng 9 2023

1. C

2. B

3. A

16 tháng 9 2023

1 - A

2 - D

3 - C

4 - B

Nam: What do you think is the best way to preserve cultural heritage? 

(Bạn nghĩ cách tốt nhất để bảo tồn di sản văn hóa là gì?)

Anna: (1) A. Well. The best way to preserve it is to raise people’s awareness of its importance. 

(Chà. Cách tốt nhất để bảo tồn nó là nâng cao nhận thức của mọi người về tầm quan trọng của nó.)

Nam: (2) D. Let me think. We can set up school jobs for students to learn about forms of cultural heritage, such as folk music, singing, or dancing.

(Để mình nghĩ xem. Chúng ta có thể tổ chức các công việc ở trường để học sinh tìm hiểu về các hình thức di sản văn hóa, chẳng hạn như âm nhạc dân gian, ca hát hoặc khiêu vũ.)

Anna: (3) C. Really, our classmates will show no interest in such clubs.

(Thực ra, các bạn cùng lớp của chúng ta sẽ không quan tâm đến những câu lạc bộ như vậy.)

Nam: (4) B. Right? Why do you think so?

(Phải không? Tại sao bạn nghĩ vậy?)

Anna: Traditional arts are not fashionable. There are so many other exciting things for us to do.

(Nghệ thuật truyền thống không thời thượng. Có rất nhiều điều thú vị khác để chúng ta làm.)

Nam: That's why it’s important to make such clubs more interesting for teenagers.

(Đó là lý do tại sao điều quan trọng là làm cho những câu lạc bộ như vậy trở nên thú vị hơn đối với thanh thiếu niên.)