Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
Dear beloved teacher,
I am writing these words to express my profound gratitude to you for everything you have done for us throughout this past school year. You are not only our educators, but also mentors who have dedicated your time and efforts to help us grow and develop.
You have imparted valuable knowledge, skills, and important life values that have shaped us into contributing members of society. Your guidance has been instrumental in our academic and personal growth.
We cannot thank you enough for all the precious lessons you have shared with us. Your advice, encouragement, and care have helped us overcome challenges in both our studies and lives.
The wonderful memories of our learning journey and personal development would not be complete without your presence and support. Therefore, I want to extend my sincerest gratitude to you for the positive impact you have had on our lives.
We will always cherish the invaluable lessons and the love you have wholeheartedly bestowed upon us. Thank you for the exciting classes, meaningful stories, and dedicated companionship.
Wishing you good health, happiness, and continued success in your educational mission. I look forward to the opportunity to meet you again.
With heartfelt appreciation,
Phung Cong Anh
Thưa thầy/cô,
Kính gửi thầy/cô, em là một trong những học sinh của thầy/cô trong năm học vừa qua. Nhân dịp kết thúc năm học, em muốn viết những dòng này để bày tỏ lòng biết ơn sâu sắc tới thầy/cô.
Trước khi em được gặp thầy/cô, em chưa bao giờ hiểu được giá trị của kiến thức và sự quan trọng của việc học tập. Nhưng nhờ có sự hướng dẫn ân cần và tận tâm của thầy/cô, em đã có thể trở thành một học sinh có tiến bộ trong học tập.
Thầy/cô không chỉ truyền đạt kiến thức mà còn giúp đỡ em trong việc rèn luyện các kỹ năng sống quan trọng như: kỹ năng giao tiếp, kỹ năng thuyết trình, kỹ năng lãnh đạo và nhiều kỹ năng khác.
Ngoài ra, thầy/cô cũng luôn truyền đạt cho chúng em những giá trị sống quan trọng như: biết tôn trọng, biết cảm thông, biết chia sẻ và biết yêu thương. Những giá trị này sẽ được em mang đi suốt cuộc đời của mình.
Em rất cảm kích những đóng góp và hy sinh của thầy/cô trong suốt năm họcKính gửi thầy/cô,
Những dòng này được viết từ tâm hồn em, để bày tỏ lòng biết ơn sâu sắc đối với thầy/cô. Em muốn nói rằng, trong suốt thời gian học tập, thầy/cô là người đã dành thời gian và công sức để giúp em trưởng thành và phát triển.
Thầy/cô đã không chỉ truyền đạt cho em những kiến thức và kỹ năng để vượt qua các kỳ thi, mà còn giúp em hiểu sâu hơn về cuộc sống và trở thành một người có ích cho xã hội. Những bài giảng và lời khuyên của thầy/cô đã giúp em trở nên tự tin hơn, có nhiều ý tưởng mới và trân trọng giá trị của mỗi người trong xã hội.
Thời gian em đã dành để học tập và trò chuyện với thầy/cô luôn là những kỉ niệm tuyệt vời mà em sẽ luôn giữ trong lòng. Cảm ơn thầy/cô đã luôn tạo ra môi trường học tập thoải mái và giúp em cảm thấy được sự đồng cảm và ủng hộ khi cần.
Em hy vọng rằng thầy/cô sẽ tiếp tục giúp đỡ nhiều học sinh khác trong tương lai và nhận được nhiều niềm vui và thành công trong sự nghiệp của mình.
Một lần nữa, em xin chân thành cảm ơn thầy/cô vì tất cả mọi điều đã làm cho em trong suốt
Từ xa, cây giống như một sợi tóc màu xanh khổng lồ. Cha! Các thân cây lớn, hai người ôm. Rậm rạp xuất hiện các khối u như khối u. Tuy nhiên, ít người biết rằng trong tấm vải thô mà dòng nhựa mát mát đang chảy gió cho cây ăn cỏ. Mỗi mùa xuân, những cây mọc lên. Lá phượng giống như lá phượng, mỏng, trông như hạt dẻ non. Các nhánh cứng đầu,
Như hàng trăm cánh tay, nhặt ánh nắng mặt trời để sưởi ấm bản thân. Sau đó giai điệu nhịp điệu đầu tiên của mùa hè, cây bắt đầu nở hoa. Khi bạn không muốn thể hiện vẻ đẹp của mình, hoa sẽ được giấu trong khi chất béo màu xanh lá cây. Mỗi chồi, mỗi chồi uống đêm và tắm nắng vào ngày mai và từ từ nở. Hoa phượng có năm cánh,
Nhung nhung, một màu đỏ đầy đủ. Hoa dài nở hoa, xung quanh một lớp bột vàng. Đến cuối mùa, trên cây đổ vào cụm quả phượng mai. Phượng hoàng giống như con chim cánh cụt dài và to hơn.
Tôi thực sự yêu cây phượng hoàng lâu đời này. Hàng ngày, cây xanh giúp chúng ta học tập, chơi mát mẻ.
Mỗi hoa nở là chúng ta đang ngửi mùi quyến rũ, ngắm nhìn sự nhiệt tình của năm học. Mai xa trường học yêu dấu của tôi, tôi sẽ không quên nó mãi mãi.
I was born and raised in Ho Chi Minh City. I always proud of my Uncle Ho city.
My home in Go Vap district, formerly a revolutionary area of our people. Today, peace, the city in general and Go Vap district in particular, brilliant lights, streets with cars, crowded market. My city has many beautiful parks such as Gia Dinh Park, Hoang Van Thu Park ... The city has Museum House, Reunification Palace, Dragon House Port, Thao Mang Vien. The city has many industrial parks producing goods to be exported throughout the country. With more than eight million people, the city is always crowded, bustling with cars. The city's industrial, commercial, and technical industries are progressing day by day. Today, visiting Ho Chi Minh City, you will see many new apartment buildings, extensive street lanes widespread. Many parks, theaters with shady trees. Flowers are not only planted in the park but are also planted and decorated on each avenue.
Your city is beautiful! I love my city.
City is a place where life has become modern and comfortable and also mechanised. It is a huge habitation with brilliant life and life style to be seen everywhere.
For a correct assessment of city life we have to look at both the pros and cons of the city life, understand its advantages and disadvantages, and its merits and demerits.
People throng to a city basically for their employment i.e. for a means for a living or earning. This of course is absolutely necessary for all human beings and a city offers more avenues and has greater potential for jobs and there are more job opportunities. It is for this main reason that people come and crowd the cities.
This does pay as; the city has more to offer for people of all categories. This is not available in smaller places or villages. No matter what the talents and capacities of individuals, all of them get absorbed in cities as; it offers them all the power to sustain themselves.
Since every individual is busy looking for opportunities of livelihood there is bound to be in city a tough competition. Whether it is a competition for a job, for an examination or space or an office, or, as much as, even an area for begging, a city offers a very keen competition for all no matter what they follow.
This in turn results in the obvious tensions and hurry found in city life. In a city if we watch for some time, the impression we get is that, everyone is or at least seems to be running to his destination, lest someone else reaches there before.
There is besides the tensions of city life, a lot of glamour in most of them. This glamour also has its own attraction for the people rushing to cities. Life style becomes good as, there is a lot of money flowing in a city.
Just as job avenues are in plenty, the entertainment avenues are also in plenty. These avenues of entertainment and the light of glamour in cities have their charm and also their drawbacks.
The city children try to ape the scenes they see around full of glamour and priceless enjoyment. Seeing all this when most of them grow to be bereft of most of this, they feel left out and frustrated.
One most attractive point of city life is that here we find multifaceted avenues of education, which is completely lacking in small places. This gives the children a vast spectrum of choices of study to follow.
No matter what each child in a city is fond of doing, he/she is sure to find a place where his/her avenue of studies is taught. This is a great advantage to the children in cities, and this is exactly why, the city children are smarter and more exposed to the world, compared to their counterparts in villages.
Không trả lời được thì không spam bạn ey!!!
Question 1. The young girl has great experience in nursing. She has worked as a hospital volunteer for years.
A. Before she worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.
B. Much as she has worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.
C. Having worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.
D. With great experience in nursing, the young girl has worked as a hospital volunteer for years.
Question 2. Peter told us about his leaving the school. He did it on his arrival at the meeting.
A. Only after his leaving the school did Peter inform us of his arrival at the meeting.
B. Not until Peter told us that he would leave the school did he arrive at the meeting.
C. Hardly had Peter informed us about his leaving the school when he arrived at the meeting.
D. No sooner had Peter arrived at the meeting than he told us about his leaving the school.
Question 3. He was successful because he was determined to pursue personal goals. He was not talented.
A. In addition to his determination, his talent ensured his success in pursuing his goals.
B. His determination to pursue personal goals made him successful and talented.
C. It was his determination to pursue personal goals, not talent, that contributed to his success.
D. His success lay in his natural ability, not in his determination to pursue personal goals.
Question 4. There was a serious flood. All local pupils couldn’t go to school on that day.
A. The serious flood prevented all local pupils not go to school on that day.
B. The serious flood hindered all local pupils from going to school on that day.
C. The serious flood made all pupils from not going to school on that day.
D. The serious flood caused all local pupils not go to school on that day.
Question 5. He did not remember the meeting. He went out for a coffee with his friends then.
A. Not remember the meeting, he went out for a coffee with his friends.
B. Not to remember the meeting, he went out for a coffee with his friends.
C. Not remembered the meeting, he went out for a coffee with his friends.
D. Not remembering the meeting, he went out for a coffee with his friends.
Question 6. They left their home early. They didn’t want to miss the first train.
A. They left their home early so as to not miss the first train.
B. They left their home early for fear that they wouldn’t miss the first train.
C. They left their home early so as not to miss the first train.
D. They left their home early in order that not to miss the first train.
Question 7. My sisters used to get on with each other. Now they hardly speak.
A. My sisters were once close, but they rarely speak to each other now.
B. My sisters do not speak to each other much, but they are good friends.
C. My sisters rarely speak because they have never liked each other.
D. Because they have never got on, my sisters do not speak to each other.
Question 8. The soccer team knew they lost the match. They soon started to blame each other.
A. Not only did the soccer team lose the match but they blamed each other as well.
B. No sooner had the soccer team started to blame each other than they knew they lost the match.
C. As soon as they blamed each other, the soccer team knew they lost the match.
D. Hardly had the soccer team known they lost the match when they started to blame each other.
A. Being friends for years, we find it quite easy to share secrets.
B. We find it quite easy to share secrets, being friends for years.
C. We have been friends so that it is quite easy to share secrets between us.
D. Having been friends for years, we find it quite easy to share secrets between us.
Question 10. I started training to be an accountant six months ago. I’ve got more months to go and then I have to take exams.
A. By the time I’ve taken my exam, I will have started training to be an accountant for a year.
B. By the time I take my exam, I will have been in training to be an accountant for a year.
C. By the time I took my exam, I would have trained to be an accountant for a year.
D. By the time I’ve taken my exam, I will be training for a year.
Question 11. The government knows the extent of the problem. The government needs to take action soon.
A. The government knows the extent of the problem whereas it needs to take action soon.
B. The government knows the extent of the problem so that it needs to take action soon.
C. Knowing the extent of the problem, the government needs to take action soon.
D. The government knows the extent of the problem, or else it needs to take action soon.
Question 12. The substance is very toxic. Protective clothing must be worn at all times.
A. Since the substance is very toxic, so protective clothing must be worn at all times.
B. So toxic is the substance that protective clothing must be worn at all times.
C. The substance is such toxic that protective clothing must be worn at all times.
D. The substance is too toxic to wear protective clothing at all times.
Question 13. I accepted the new job after all. It is making me feel exhausted.
A. Perhaps I shouldn’t have accepted this new job, as it’s making me feel exhausted.
B. Perhaps it would have been better if I hadn’t agreed to this new job since it is so boring.
C. It is of deep regret that I didn’t turn down the job offer due to its hardship and long hour work.
D. If it had not been for my acceptance the new job offer, I wouldn’t have felt exhausted.
Question 14. Since 1970, the United Nations has been celebrating April 22nd as Earth Day. It attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.
A. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day because it attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.
B. The UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day, which millions of people worldwide are attracted to join in it to promote public awareness of environmental protection.
C. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day, which attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.
D. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day so that more people join in to promote public awareness of environmental protection.
Question 15. We found the bad weather very inconvenient. We chose to find a place for the night.
A. The bad weather prevented us from driving any further.
B. Bad weather was approaching, so we started to look for a place to stay.
C. Seeing that the bad weather had set in, we decided to find somewhere to spend the night.
D. Because the climate was so severe, we were worried about what we’d do at night.
Question 16. He held the rope with one hand. He stretched it out.
A. The rope is held with one hand then he stretched it out.
B. Stretching the rope out, he holds it with one hand.
C. Holding the rope with one hand, he stretched it out.
D. He stretched the rope with one hand and held it.
Question 17. The plan may be ingenious. It will never work in practice.
A. Ingenious as it may be, the plan will never work in practice.
B. Ingenious as may the plan, it will never work in practice.
C. The plan may be too ingenious to work in practice.
D. The plan is as impractical as it is ingenious.
Question 18. I never received the letter. It was sent to the wrong address.
A. Since it was sent to the wrong address, I have never received the letter.
B. I never received the letter because it was sent to the wrong address.
C. I never received the letter because of sending to the wrong address.
D. Sent to wrong address, I never received the letter.
Question 19. In your country, schools are open to all. They accept children of any race, colour or creed.
A. In our country, schools are open to all children irrespective of race, colour or creed.
B. In our country, schools are open to all children except for race, colour or creed.
C. Apart from race, colour or creed, schools are open to all children in your country.
D. Children of any race, colour or creed can be admitted to our schools when they are opened.
Question 20. He felt very tired. He was determined to continue to climb up the mountain.
A. He felt so tired that he was determined to continue to climb up the mountain.
B. Feeling very tired, he was determined to continue to climb up the mountain.
C. Tired as he might, he was determined to continue to climb up the mountain.
D. As a result of his tiredness, he was determined to continue to climb up the mountain.
Tham khảo:
Mở bài:
– Giới thiệu tác giả Quang Dũng.
– Giới thiệu bài thơ Tây Tiến.
– Giới thiệu đoạn thơ: Bằng bút pháp lãng mạn và vẻ đẹp bi tráng, đoạn thơ đã tạc lên bức tranh tượn đài người lính Tây Tiến với vẻ đẹp lẫm liệt, hào hùng, hào hoa, lãng mạn bất tử với thời gian.
– Trích dẫn đoạn thơ: Tây Tiến đoàn binh không mọc tóc….. Sông Mã gầm lên khúc độc hành
Thân bài:
– Giới thiệu khái quát:
+ Mạch cảm xúc chung: Bài thơđược viết trên nổi nhớ da diết của Quang Dũng về đồng đội, về những kỷ niệm của đoàn quân Tây Tiến gắn liền với khung cảnh thiên nhiên miền Tây hùng vĩ, hoang sơ, đầy thơ mộng. Mỗi phần của một bài thơ là một nỗi nhớ, một nét Tây Tiến.
+ Vị trí đoạn trích: Kết cấu bài thơ logic của mạch hồi tưởng, từ thực tại vọng về hoài niệm để trở lại với thực tại. Trong trật tự ấy, tượng đài người chiến sĩ Tây Tiến được trân trọng khắc họa ở phần thứ ba của bài thơ.
– Bàn về những giá trị nội dung và nghệ thuật của đoạn thơ:
+ Vẻ đẹp lẫm liệt, hào hùng: Bút pháp lãng mạn khiến chân dung người lính Tây Tiến toát lên vẻ đẹp phi thường, khác lạ:
Tây Tiến đoàn binh không mọc tóc.
Quân xanh màu lá dữ oai hùm.
+ Hình ảnh “đoàn binh không mọc tóc”, “ quân xanh màu lá” a Hiện thực tàn khốc: Những ngừi lính Tây Tiến ăn đói mặc rét, gian khổ, khó khăn đến cùng cực, và bệnh sốt rét hoành hành khiến họ phải xanh da, trụi tóc.
+ Mượn hình ảnh ẩn dụ để gợi tả chất kiêu hùng: đối lập giữa cái yếu đuối về thể chất ( xanh xao tiều tụy) là sức mạnh của tinh thần, ý chí, ngang tadn, lẫm liệt ( “ dữ oai hùm”).
+ Vẻ đẹp hào hoa, lãng mạn:
Mắt trừng gửi mộng qua biên giới.
Đêm mơ Hà Nội dáng kiều thơm.
Ở những người lính Tây Tiến, ta thấy vẻ đẹp của bản lĩnh, nét can trường hài hòa với trái tim đa cảm, mộng mơ:
Ở sự phẫn nộ sục sôi của nội tâm hướng về nhiệm vụ chiến đấu “ Mắt trừng”.
Ở khát vọng lập công cháy bóng dõi về tiền phương với giấc mộng chiến trường “gửi mộng qua biên giới”.
Ở tâm hồn lãng mạn, hào hoa, luôn rạo rực khao khát yêu đương: “ mơ Hà Nội dáng kiều thơm” a khát vọng tình yêu, hạnh phúc.
(Có thể so sánh thêm về nổi nhớ của người lính xuất thân từ nông dân trong bài “ Nhớ” của Hồng Nguyên và bài “Đồng Chí” của Chính Hữu).
+ Vẻ đẹp bi tráng:
Rải rác biên cương mồ viễn xứ.
Chiến trường đi chẳng tiếc đời xanh
Áo bào thân chiếu anh về đất
Sông mã gầm lên khúc độc hành
+ Sự bi thương:
Người lính phải hy sinh nơi rừng hoang biên giới, di hài phiêu bạc nơi đất khách quê người.
Khi chôn cất không cả mảnh chiếu để bọc thân.
Cái hùng tráng được thể hiện ở:
Những từ Hán Việt trang trọng.
Lí tưởng quên mình, cống hiến đời xanh cho Tổ Quốc, phảng phất chí khí anh hùng của người chiến sĩ xưa coi cái chết nhẹ tựa lông hồng.
Cách nói sang trọng “ áo bào thay chiếu anh về đất”
Âm hưởng trầm hùng của tiếng “ gầm” con sông Mã
Giọng điệu chủ đạo của đoạn thơ này là trang trọng, thể hiện tình cảm đau thương vô hạn và sự trân trọng, kính cẩn của nhà thơ trước sự hi sinh của đồng đội.
* Đáng giá:
– Đoạn thơ viết về chân dung người lính là đoạn thơ độc đáo nhất trong bài Tây Tiến. Khuynh hướng sử thi và cảm hứng lãng mạn được nhà thơ vận dụng sáng tạo trong miêu tả và bộc lộ cảm xúc, tạo nên những câu thơ có hồn. Người lính đã sống anh dũng, chết vẻ vang. Hình tượng người Tây Tiến mãi là một tượng đài nghệ thuật bi tráng in sâu vào tâm hồn dân tộc.
Kết bài:
– Khẳng định giá trị nội dung, nghệ thuật đoạn thơ.
– Khẳng định vị trí bài thơ Tây Tiến trong bài Quang Dũng.
Bạn tham khảo bài này nha:
*Mở bài:
– Giới thiệu tác giả Quang Dũng.
– Giới thiệu bài thơ Tây Tiến.
– Giới thiệu đoạn thơ: Bằng bút pháp lãng mạn và vẻ đẹp bi tráng, đoạn thơ đã tạc lên bức tranh tượn đài người lính Tây Tiến với vẻ đẹp lẫm liệt, hào hùng, hào hoa, lãng mạn bất tử với thời gian.
– Trích dẫn đoạn thơ: Tây Tiến đoàn binh không mọc tóc….. Sông Mã gầm lên khúc độc hành
*Thân bài:
– Giới thiệu khái quát:
+ Mạch cảm xúc chung: Bài thơđược viết trên nổi nhớ da diết của Quang Dũng về đồng đội, về những kỷ niệm của đoàn quân Tây Tiến gắn liền với khung cảnh thiên nhiên miền Tây hùng vĩ, hoang sơ, đầy thơ mộng. Mỗi phần của một bài thơ là một nỗi nhớ, một nét Tây Tiến.
+ Vị trí đoạn trích: Kết cấu bài thơ logic của mạch hồi tưởng, từ thực tại vọng về hoài niệm để trở lại với thực tại. Trong trật tự ấy, tượng đài người chiến sĩ Tây Tiến được trân trọng khắc họa ở phần thứ ba của bài thơ.
– Bàn về những giá trị nội dung và nghệ thuật của đoạn thơ:
+ Vẻ đẹp lẫm liệt, hào hùng: Bút pháp lãng mạn khiến chân dung người lính Tây Tiến toát lên vẻ đẹp phi thường, khác lạ:
Tây Tiến đoàn binh không mọc tóc.
Quân xanh màu lá dữ oai hùm.
+ Hình ảnh “đoàn binh không mọc tóc”, “ quân xanh màu lá” a Hiện thực tàn khốc: Những ngừi lính Tây Tiến ăn đói mặc rét, gian khổ, khó khăn đến cùng cực, và bệnh sốt rét hoành hành khiến họ phải xanh da, trụi tóc.
+ Mượn hình ảnh ẩn dụ để gợi tả chất kiêu hùng: đối lập giữa cái yếu đuối về thể chất ( xanh xao tiều tụy) là sức mạnh của tinh thần, ý chí, ngang tadn, lẫm liệt ( “ dữ oai hùm”).
+ Vẻ đẹp hào hoa, lãng mạn:
Mắt trừng gửi mộng qua biên giới.
Đêm mơ Hà Nội dáng kiều thơm.
Ở những người lính Tây Tiến, ta thấy vẻ đẹp của bản lĩnh, nét can trường hài hòa với trái tim đa cảm, mộng mơ:
Ở sự phẫn nộ sục sôi của nội tâm hướng về nhiệm vụ chiến đấu “ Mắt trừng”.
Ở khát vọng lập công cháy bóng dõi về tiền phương với giấc mộng chiến trường “gửi mộng qua biên giới”.
Ở tâm hồn lãng mạn, hào hoa, luôn rạo rực khao khát yêu đương: “ mơ Hà Nội dáng kiều thơm” a khát vọng tình yêu, hạnh phúc.
(Có thể so sánh thêm về nổi nhớ của người lính xuất thân từ nông dân trong bài “ Nhớ” của Hồng Nguyên và bài “Đồng Chí” của Chính Hữu).
+ Vẻ đẹp bi tráng:
Rải rác biên cương mồ viễn xứ.
Chiến trường đi chẳng tiếc đời xanh
Áo bào thân chiếu anh về đất
Sông mã gầm lên khúc độc hành
+ Sự bi thương:
Người lính phải hy sinh nơi rừng hoang biên giới, di hài phiêu bạc nơi đất khách quê người.
Khi chôn cất không cả mảnh chiếu để bọc thân.
Cái hùng tráng được thể hiện ở:
Những từ Hán Việt trang trọng.
Lí tưởng quên mình, cống hiến đời xanh cho Tổ Quốc, phảng phất chí khí anh hùng của người chiến sĩ xưa coi cái chết nhẹ tựa lông hồng.
Cách nói sang trọng “ áo bào thay chiếu anh về đất”
Âm hưởng trầm hùng của tiếng “ gầm” con sông Mã
Giọng điệu chủ đạo của đoạn thơ này là trang trọng, thể hiện tình cảm đau thương vô hạn và sự trân trọng, kính cẩn của nhà thơ trước sự hi sinh của đồng đội.
* Đáng giá:
– Đoạn thơ viết về chân dung người lính là đoạn thơ độc đáo nhất trong bài Tây Tiến. Khuynh hướng sử thi và cảm hứng lãng mạn được nhà thơ vận dụng sáng tạo trong miêu tả và bộc lộ cảm xúc, tạo nên những câu thơ có hồn. Người lính đã sống anh dũng, chết vẻ vang. Hình tượng người Tây Tiến mãi là một tượng đài nghệ thuật bi tráng in sâu vào tâm hồn dân tộc.
*Kết bài:
– Khẳng định giá trị nội dung, nghệ thuật đoạn thơ.
– Khẳng định vị trí bài thơ Tây Tiến trong bài Quang Dũng.
Spring is stirring, exposed. The raindrops are small, soft, falling, but like dancing. One seeded bean seeds to the leaves of the guava tree grows to the pond surface. Winter is dull and dry withered. The ground was exhausted to wake up, cuddling to receive the warm rain, fresh. The soil softens and softens again. The spring rain gave them the vitality that filled them, spilling over the leaves, the nursery. And trees pay for rain by the season fragrant, sweet fruit.
https://translate.google.com/?