K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

23 tháng 10 2021

The youth of today are more interested in international celebrities rather than historical figures of their country. I think the main reasons for this trend are the entertaining content and excessive coverage of entertainment-related news, but there are some possible solutions. One reason why young people are more fascinated by well-known pop and movie stars is simply that they are more interesting. In comparison to reading historical information in long narratives of past events and people, watching a hilarious comedy or listening to a beautiful tune is usually more relaxing and gives the youth a much-needed break after long hours at school and work. Furthermore, as a response to the rising demand for engaging content, the media flood their channels with entertainment news, resulting in an increased public awareness of both foreign and domestic celebrities. One way to encourage the young generation to pay more attention to history is that education authorities should improve the way history is taught. The history curriculum, for example, should largely consist of interactive activities such as visiting historic places and discussing historical events after watching related documentaries. In addition, governments could collaborate with the media to publish more engaging history-related content. For instance, the Japanese government has worked with a number of major publishers to produce gripping comics about historical dynasties. This innovative approach has been hugely successfully with these comics becoming very popular among the youth, thereby popularizing historically significant people and their contributions to Japan’s establishment and development. In conclusion, the young generation is more familiar with foreign entertainment stars than important people in the history of their nations mainly because the former are a better source of fun and appear more frequently in the news. However, this situation would improve if schools make history lessons more lively, and governments cooperate with the media in educating the public

24 tháng 10 2021

thank you so much

cảm ơn bn nhìu nhoa  vui 

This message can appear if you attempt to embed a drawing object inside another object that was not designed to accept the object. Drawing objects are generally placed on the main document or within the drawing canvas and not within another drawing object. By design, it is not possible to embed a drawing object in a callout, comment, footnote, or an endnote. Attempting to do so will cause this message to display.If you are trying to build a special graphic by using multiple drawing objects, it...
Đọc tiếp

This message can appear if you attempt to embed a drawing object inside another object that was not designed to accept the object. Drawing objects are generally placed on the main document or within the drawing canvas and not within another drawing object. By design, it is not possible to embed a drawing object in a callout, comment, footnote, or an endnote. Attempting to do so will cause this message to display.
If you are trying to build a special graphic by using multiple drawing objects, it is possible to layer drawing objects by adjusting their Color (No Fill), Position, and Text Wrapping. These commands are available on the Format tab after you have inserted a new drawing object. You may also want to adjust the z-order (Order command on the drawing object's context menu). 
After the object (special graphic) is built, you can then group (Grouping command on the drawing object's context menu) all the objects together to make them act as one drawing object.

 

7
28 tháng 1 2022

TL:

Dịch:

Thông báo này có thể xuất hiện nếu bạn cố gắng nhúng một đối tượng vẽ vào bên trong một đối tượng khác không được thiết kế để chấp nhận đối tượng. Các đối tượng vẽ thường được đặt trên tài liệu chính hoặc trong khung vẽ chứ không phải trong đối tượng vẽ khác. Theo thiết kế, không thể nhúng đối tượng vẽ vào chú thích, chú thích, chú thích cuối trang hoặc chú thích cuối trang. Nếu bạn đang cố gắng tạo một đồ họa đặc biệt bằng cách sử dụng nhiều đối tượng vẽ, bạn có thể tạo lớp cho các đối tượng vẽ bằng cách điều chỉnh Màu (Không Tô), Vị trí và Gói Văn bản của chúng. Các lệnh này có sẵn trên tab Định dạng sau khi bạn đã chèn một đối tượng bản vẽ mới. Bạn cũng có thể muốn điều chỉnh thứ tự z (Lệnh thứ tự trên menu ngữ cảnh của đối tượng vẽ). Sau khi đối tượng (đồ họa đặc biệt) được tạo, bạn có thể nhóm (lệnh Nhóm trên menu ngữ cảnh của đối tượng vẽ) tất cả các đối tượng lại với nhau để làm cho chúng hoạt động như một đối tượng vẽ.

HT

28 tháng 1 2022

TL:

Thông báo này có thể xuất hiện nếu bạn cố gắng nhúng một đối tượng vẽ vào bên trong một đối tượng khác không được thiết kế để chấp nhận đối tượng. Các đối tượng vẽ thường được đặt trên tài liệu chính hoặc trong khung vẽ chứ không phải trong đối tượng vẽ khác. Theo thiết kế, không thể nhúng đối tượng vẽ vào chú thích, chú thích, chú thích cuối trang hoặc chú thích cuối trang. Nếu bạn đang cố gắng tạo một đồ họa đặc biệt bằng cách sử dụng nhiều đối tượng vẽ, bạn có thể tạo lớp cho các đối tượng vẽ bằng cách điều chỉnh Màu (Không Tô), Vị trí và Gói Văn bản của chúng. Các lệnh này có sẵn trên tab Định dạng sau khi bạn đã chèn một đối tượng bản vẽ mới. Bạn cũng có thể muốn điều chỉnh thứ tự z (Lệnh thứ tự trên menu ngữ cảnh của đối tượng vẽ). Sau khi đối tượng (đồ họa đặc biệt) được tạo, bạn có thể nhóm (lệnh Nhóm trên menu ngữ cảnh của đối tượng vẽ) tất cả các đối tượng lại với nhau để làm cho chúng hoạt động như một đối tượng vẽ.

HT 

Dịch anh-việtStrong Relationships Equal Health, HappinessWhat will most help you lead a long happy and healthy life? Is it making lots of money? Is it a great job that you enjoy? Perhaps it’s fame. If you ask a young person, many are likely to give you one of those answers. Or possibly all three.Some cultures put more importance on work and money than others. Americans can be obsessed with their jobs and making money. They might feel the need to make lots of money for education, medical...
Đọc tiếp

Dịch anh-việt

Strong Relationships Equal Health, Happiness

What will most help you lead a long happy and healthy life? Is it making lots of money? Is it a great job that you enjoy? Perhaps it’s fame. If you ask a young person, many are likely to give you one of those answers. Or possibly all three.

Some cultures put more importance on work and money than others. Americans can be obsessed with their jobs and making money. They might feel the need to make lots of money for education, medical care, homes and cars. But it’s not just about the money. For many Americans, self-worth is linked to our professional success or failure. Many of us spend most of our lives working – sacrificing other activities.

Imagine if we could visit our older selves and ask -- "What would you have done differently to be truly happy?" But we can’t do that. We could learn about what makes people happy, and what does not, by studying people over the course of their lives.

3
4 tháng 4 2018

Mối quan hệ mạnh mẽ Sức khoẻ bình đẳng, Hạnh phúc

Điều gì sẽ giúp bạn sống lâu và hạnh phúc? Có kiếm được nhiều tiền không? Có phải là một công việc tuyệt vời mà bạn thích không? Có lẽ đó là sự nổi tiếng. Nếu bạn hỏi một người trẻ, nhiều người có thể cung cấp cho bạn một trong những câu trả lời. Hoặc có thể cả ba.

Một số nền văn hóa coi trọng công việc và tiền bạc hơn những nền văn hoá khác. Người Mỹ có thể bị ám ảnh bởi công việc và kiếm tiền. Họ có thể cảm thấy cần phải kiếm được nhiều tiền cho giáo dục, chăm sóc y tế, nhà cửa và ô tô. Nhưng nó không chỉ là về tiền. Đối với nhiều người Mỹ, giá trị bản thân liên quan đến thành công hoặc thất bại của chúng tôi. Nhiều người trong chúng ta dành phần lớn cuộc sống của chúng tôi làm việc - hy sinh các hoạt động khác.

Hãy tưởng tượng nếu chúng ta có thể thăm bản thân của chúng tôi và hỏi: "Bạn đã làm gì khác để thực sự hạnh phúc?" Nhưng chúng ta không thể làm điều đó. Chúng ta có thể tìm hiểu về những gì làm cho con người hạnh phúc, và những gì không, bằng cách nghiên cứu con người trong quá trình cuộc sống của họ.

Intermediate question Read them Report
Tiếng Anh lớp 4

4 tháng 4 2018

Mối quan hệ mạnh mẽ Sức khoẻ bình đẳng, Hạnh phúc Điều gì sẽ giúp bạn sống lâu và hạnh phúc? Có kiếm được nhiều tiền không? Có phải là một công việc tuyệt vời mà bạn thích không? Có lẽ đó là sự nổi tiếng. Nếu bạn hỏi một người trẻ, nhiều người có thể cung cấp cho bạn một trong những câu trả lời. Hoặc có thể cả ba. Một số nền văn hóa coi trọng công việc và tiền bạc hơn những nền văn hoá khác. Người Mỹ có thể bị ám ảnh bởi công việc và kiếm tiền. Họ có thể cảm thấy cần phải kiếm được nhiều tiền cho giáo dục, chăm sóc y tế, nhà cửa và ô tô. Nhưng nó không chỉ là về tiền. Đối với nhiều người Mỹ, giá trị bản thân liên quan đến thành công hoặc thất bại của chúng tôi. Nhiều người trong chúng ta dành phần lớn cuộc sống của chúng tôi làm việc - hy sinh các hoạt động khác. Hãy tưởng tượng nếu chúng ta có thể thăm bản thân của chúng tôi và hỏi: "Bạn đã làm gì khác để thực sự hạnh phúc?" Nhưng chúng ta không thể làm điều đó. Chúng ta có thể tìm hiểu về những gì làm cho con người hạnh phúc, và những gì không, bằng cách nghiên cứu con người trong quá trình cuộc sống của họ.

18 tháng 9 2021

What is this

25 tháng 11 2021

1. a stamp

2. soap

3. postcards

4. a train

5. a ruler

14 tháng 9 2023

em chịu

 

14 tháng 9 2021

a) The Bronx,Brooklyn,Manhattan,Queens and Staten island

14 tháng 9 2021

5 quận ở New York là: Bronx, Brooklyn, Manhattan, Queens và Đảo Staten.

IV.Look at the picture and read the story. Write some words to complete the sentences about the story. You can use 1, 2, 3 or 4 words.Harry and Emma’s funny dinner Harry and his sister, Emma, decided to cook the dinner one evening because their mother was in bed. She had a very bad headache. “How about chocolate soup? Let’s make that,” said Emma. “You can’t put chocolate in soup,” laughed her brother. “Mum only puts in tomatoes or chicken and other things like that. Let’s just make some cheese...
Đọc tiếp

IV.Look at the picture and read the story. Write some words to complete the sentences about the story. You can use 1, 2, 3 or 4 words.

Harry and Emma’s funny dinner

Harry and his sister, Emma, decided to cook the dinner one evening because their mother was in bed. She had a very bad headache. “How about chocolate soup? Let’s make that,” said Emma. “You can’t put chocolate in soup,” laughed her brother. “Mum only puts in tomatoes or chicken and other things like that. Let’s just make some cheese sandwiches and a chocolate cake.” “OK,” said Emma.

First, Harry made the sandwiches. “This is easy,” he thought. “No, we need flour and sugar for the cake, Harry,” said his sister. “They’re on the top shelf in the cupboard.” “OK,” said Harry. “I’ll get some butter and chocolate too. Mum always puts those in the fridge.” “All right,” said Emma. “And bring some of the big brown eggs too, please. We need to put twelve in the cake.”

Emma mixed everything together in a bowl and then put the cake in the cooker. The children were washing the floor in the kitchen when their father arrived home. “That smells great! What is it?” he said and opened the cooker to look inside. “A lovely chocolate cake!” said the children. “How many eggs did you use?” asked Dad. “Twelve,” said Emma. Dad smiled. “It will taste great, I’m sure. Let’s give it a name. How about ‘Emma’s Chocolate Egg cake’?” The children laughed and they all sat down to eat their dinner.

1.    The children’s mother had a ………………………………………that evening.

2.    The children decided to put ………………………………..in the sandwiches.

3.    The flour and sugar were on ……………………………………in the cupboard.

4.    Harry took the butter and chocolate from the ………………………………

5.    Emma put twelve …………………………….in the cake.

6.    When their father came in, the children ………………………………the kitchen floor.

7.    Emma and Harry’s father looked inside ………………………………….

8.    Dad called the cake ………………………………….

0