K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

21 tháng 5

(?  - \(\dfrac{2}{3}\)) x 3 = \(\dfrac{3}{4}\)

(? - \(\dfrac{2}{3}\)) = \(\dfrac{3}{4}\) : 3

? - \(\dfrac{2}{3}\) = \(\dfrac{1}{4}\)

? = \(\dfrac{1}{4}\) + \(\dfrac{2}{3}\)

? = \(\dfrac{11}{12}\)

4
456
CTVHS
21 tháng 5

loading... 

22 tháng 5

A.Complete the sentences with correct perfect modals:

1. You didn't need to buy that book about the oceans. I could have lent you my copy.

2. I don't know why Simon isn't here yet, but I suppose he must have missed the bus.

3. The city centre is no longer covered in graffiti; the city council must have cleaned it up.

4. You should have told me you were going to be late instead of making me wait so long!

5. Mark should have brought sunblock because it rained all weekend.

6. They must have eaten all that food; there was so much of it!

7. The hikers should have returned by now; I wonder where they are.

B. Rewrite the sentences using the words in brackets:

1. Lunch was provided so they didn't need to take sandwiches.

2. She studied hard so she should have passed the exam.

3. I think he's foreign so he might not have understood you.

4. John can't be in Rome - I saw him earlier.

5. You ought to have listened to my advice.

6. Why mightn't you introduce me to your friends?

25 tháng 5

B. Rewrite the sentences using the words in brackets.

Lunch was provided so it wasn't necessary for them to take sandwiches. (need) 

=> They needn't have taken sandwiches because it was provided

She studied hard so she probably passed the exam. (should) .... 

=> She should have passed the exam because she studied hard

I think he's foreign so it's possible he didn't understand you. (might) 

=> I think he mightn't have understood you because he's foreign

John isn't in Rome - I saw him earlier. (can't) ... 

=> John can't have been in Rome because I saw him earlier

It would have been better if you'd listened to my advice. (ought)

=> You ought to have listened to my advice 

Why didn't you introduce me to your friends? (might)

=> Why mightn't have you introduced me to your friends?

21 tháng 5

A = \(\dfrac{1}{1.2}\) + \(\dfrac{1}{3.4}\) + \(\dfrac{1}{5.6}\) + ... + \(\dfrac{1}{49.50}\)

A <  \(\dfrac{1}{1.2}\) + \(\dfrac{1}{2.3}\) + \(\dfrac{1}{3.4}\) + \(\dfrac{1}{4.5}\) + \(\dfrac{1}{5.6}\) + ... + \(\dfrac{1}{49.50}\)

A < \(\dfrac{1}{1}\) - \(\dfrac{1}{2}\) + \(\dfrac{1}{2}\) - \(\dfrac{1}{3}\) + \(\dfrac{1}{3}\) - \(\dfrac{1}{4}\) + \(\dfrac{1}{4}\) - \(\dfrac{1}{5}+\dfrac{1}{5}-\dfrac{1}{6}+...+\dfrac{1}{49}-\dfrac{1}{50}\)

A < \(\dfrac{1}{1}-\dfrac{1}{50}\) < 1

A < 1 (đpcm)

AH
Akai Haruma
Giáo viên
21 tháng 5

Có vẻ biểu thức A lỗi rồi. Bạn xem lại nhé.

AH
Akai Haruma
Giáo viên
21 tháng 5

Đề không rõ ràng. Bạn xem lại.

21 tháng 5

TRẦN QUỐC TOẢN : 15/7/1285

HAI BÀ TRƯNG: 5/3/1043

22 tháng 5

nam mà Hai Bà Trưng sinh hả

Việc làm của em để góp phần bảo vệ tài nguyên rừng:

+ Tích cực tuyên truyền, nâng cao nhận thức cho những người xung quanh về bảo vệ, phát triển rừng.

+ Nghiêm cấm mọi hành động phá hoại rừng, gây cháy rừng, lấn chiếm rừng và đất rừng, săn bắt, mua bán, vận chuyển, cất giữ lâm sản cũng như các loài động vật bị cấm khai thác, săn bắt,..

+ Tích cực trồng cây, hăng hái tham gia các phong trào bảo vệ môi trường.

+ Vứt rác đúng nơi quy định, không xả rác bừa bãi.

+ Lựa chọn sử dụng những đồ vật thân thiện với môi trường để mua và sử dụng một cách hợp lí.

+ Không bẻ cây, bẻ cành, ngắt hoa.

+ Thông báo đến cơ quan chức năng về cá nhân hay tổ chức phá hoại rừng.

AH
Akai Haruma
Giáo viên
21 tháng 5

Lời giải:

1.

Khi $m=2$ thì PT trở thành:

$x^2-2x-8=0$

$\Leftrightarrow (x+2)(x-4)=0$

$\Leftrightarrow x+2=0$ hoặc $x-4=0$

$\Leftrightarrow x=-2$ hoặc $x=4$

2.

Để pt có 2 nghiệm $x_1,x_2$ phân biệt thì:

$\Delta'=(m-1)^2+m^2+4>0$

$\Leftrightarrow m\in\mathbb{R}$

Áp dụng định lý Viet:

$x_1+x_2=2(m-1)$

$x_1x_2=-m^2-4$

Ta thấy: Do $x_1x_2=-m^2-4<0$ với mọi $m$

$\Rightarrow x_1,x_2$ trái dấu. Mà $x_1< x_2$ nên: $x_1< 0; x_2>0$

Khi đó:

$|x_1|-|x_2|=2|x_1x_2|-6$

$\Leftrightarrow -x_1-x_2 = -2x_1x_2-6$

$\Leftrightarrow -(x_1+x_2)+2x_1x_2+6=0$

$\Leftrightarrow -2(m-1)+2(-m^2-4)+6=0$

$\Leftrightarrow 2m^2+2m=0$

$\Leftrightarrow m(m+1)=0\Leftrightarrow m=0$ hoặc $m=-1$

4
456
CTVHS
21 tháng 5

C

AH
Akai Haruma
Giáo viên
21 tháng 5

Lời giải:

15% của 5 m là:

$5\times 15:100=0,75$ (m)

Đổi 0,75 m = 7,5 dm

Đáp án B.

TH
Thầy Hùng Olm
Manager VIP
21 tháng 5

Chữ Số hàng đơn vị là 0 

Chữ Số hàng nghìn có 3 lựa chọn

Chữ Số hàng trăm có 2 lựa chọn

Chữ số hàng chục có 1 lựa chọn

Chữ số hàng đơn vị là 5

Chữ Số hàng nghìn có 2 lựa chọn

Chữ Số hàng trăm có 2 lựa chọn

Chữ số hàng chục có 1 lựa chọn

Có: 2x3+2x2 = 10 số chia hết cho 5

21 tháng 5

93,68 -  \(x\) : 3,6 = 91,38

             \(x\) : 3,6 = 93,68 - 91,38

            \(x\) : 3,6 = 2,3

           \(x\) = 2,3  x 3,6

            \(x\) = 8,28