K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

23 tháng 7 2019

Mình ko có ý định gì nhưng những bài này bạn phải tự viết chứ viết lên đây dài dòng lắm:)))))

22 tháng 7 2019

1) He is interesting to read his picture book

2) Vinh has played the guitar for three years

3) I don't think it's difficult to climb mountains with other people

4) Phong started to collect old coins 5 years ago

5) My brother fancies listening to pop music

22 tháng 7 2019

Tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm hoàn toàn phù hợp với các em học sinh lớp 5 bởi đây là thời điểm mà các em đã có một khoảng thời gian khá dài gắn bó với ngôi trường, đủ để biết được đặc điểm và những khung cảnh quen thuộc mà các em yêu mến. Trong bài văn, các em sẽ tập trung vào việc miêu tả ngôi trường từ vẻ bề ngoài đến các lớp học, song hành với việc miêu tả là cảm xúc của các em về những khung cảnh đó. Điều này sẽ được thể hiện qua cách dùng từ, đặt câu, hành văn... tất cả đều phải toát lên được tình cảm mà các em dành cho ngôi trường của mình.

Trong bài văn tả ngôi trường, các em nên phân chia thành các đoạn khác nhau, mỗi đoạn đề cập đến một ý và các em sẽ tập trung khai thác chủ đề đó. Thường thì trong văn miêu tả sẽ đi từ việc miêu tả khái quát đến chi tiết, các em nên sử dụng các từ tượng hình, từ láy hình ảnh để phát huy sức tưởng tượng của người đọc. Thông qua những bài văn tả cảnh này, các em học sinh sẽ hiểu hơn về cách viết văn, rèn luyện cách hành văn nhuần nhuyễn.

Tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm lớp 5 là bài văn mẫu để các em học sinh lớp 5 có thể tham khảo, qua đó, các em sẽ không những hoàn thiện được khả năng viết văn mà còn hình thành cảm xúc với ngôi trường mà các em đang theo học.

Tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm lớp 5 là một chủ đề văn học được khai thác trong chương trình giáo dục dành cho học sinh lớp 5, đây là một chủ đề hay, nói về cảm xúc tình cảm của các em dành cho ngồi trường mà mình đã từng được học tập, với chủ đề này các em học sinh cần phải khai thác nội dung thật chân thực, gần gũi, phong phú ngôn từ. 

Trong các bài văn mẫu lớp 5 hay, bài văn mẫu tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm lớp 5 là một bài văn được nhiều thầy cô và học sinh yêu thích. Bài văn mẫu tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm lớp 5 được chọn lọc từ nhiều bài văn do chính các em lớp 5 viết, qua đó, các em sẽ học hỏi được cách hành văn và trau dồi thêm vốn từ cho mình.Tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm hoàn toàn phù hợp với các em học sinh lớp 5 bởi đây là thời điểm mà các em đã có một khoảng thời gian khá dài gắn bó với ngôi trường, đủ để biết được đặc điểm và những khung cảnh quen thuộc mà các em yêu mến. Trong bài văn, các em sẽ tập trung vào việc miêu tả ngôi trường từ vẻ bề ngoài đến các lớp học, song hành với việc miêu tả là cảm xúc của các em về những khung cảnh đó. Điều này sẽ được thể hiện qua cách dùng từ, đặt câu, hành văn... tất cả đều phải toát lên được tình cảm mà các em dành cho ngôi trường của mình.

Trong bài văn tả ngôi trường, các em nên phân chia thành các đoạn khác nhau, mỗi đoạn đề cập đến một ý và các em sẽ tập trung khai thác chủ đề đó. Thường thì trong văn miêu tả sẽ đi từ việc miêu tả khái quát đến chi tiết, các em nên sử dụng các từ tượng hình, từ láy hình ảnh để phát huy sức tưởng tượng của người đọc. Thông qua những bài văn tả cảnh này, các em học sinh sẽ hiểu hơn về cách viết văn, rèn luyện cách hành văn nhuần nhuyễn.

Tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm lớp 5 là bài văn mẫu để các em học sinh lớp 5 có thể tham khảo, qua đó, các em sẽ không những hoàn thiện được khả năng viết văn mà còn hình thành cảm xúc với ngôi trường mà các em đang theo học.

Tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm lớp 5 là một chủ đề văn học được khai thác trong chương trình giáo dục dành cho học sinh lớp 5, đây là một chủ đề hay, nói về cảm xúc tình cảm của các em dành cho ngồi trường mà mình đã từng được học tập, với chủ đề này các em học sinh cần phải khai thác nội dung thật chân thực, gần gũi, phong phú ngôn từ. 

Trong các bài văn mẫu lớp 5 hay, bài văn mẫu tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm lớp 5 là một bài văn được nhiều thầy cô và học sinh yêu thích. Bài văn mẫu tả ngôi trường thân yêu gắn bó với em nhiều năm lớp 5 được chọn lọc từ nhiều bài văn do chính các em lớp 5 viết, qua đó, các em sẽ học hỏi được cách hành văn và trau dồi thêm vốn từ cho mình.vvvvv

24 tháng 7 2019

1 my friends are too slowly to catch me

2 he advises me to invite tam to my party 

3 i find it isn't easy to learn english well 

4 mình quên ngữ pháp câu này r .-.

5 the fog prevented us from  driving fast

24 tháng 7 2019

a nhầm chút câu 1 phải là : 1 my friends run too slowly to catch me

22 tháng 7 2019

1.wear

a People often.......wear....a scarf in the winter.

b It's hot today, so i.........am wearing .....a t-shirt.

2.leave

a Why.....did.....Ruth......leave.......so early this evening?

b What time........did...the last bus........leave.....on Fridays?

3.not see

a Merinda......doesn't see......her boyfriend everyday

b She........is going to see......him again until next Friday!

4.work

a Where......does....your mum usually.......work ......?

b ......Did.........she....work ........late tonight?

22 tháng 7 2019

2.leave

b What time.....does......the last bus........leave.....on Fridays?

1. When the painter felt the ladder (begin) (slip) he grabbed the gutter (save) himself from (fall).2. The snow kept (fall) and the workmen grew tired off (try) (keep) the roads clear.3. He offered (lend) me the money. I didn’t like (take) it but I had no alternative.4. What was in the letter? I don’t know. I didn’t like (open) it as it wasn’t addressed to me.5. Do you remember (hear) the bombs (drop)? No, in the last war I was too young (realize) whatwas happening.6. Did you remember...
Đọc tiếp

1. When the painter felt the ladder (begin) (slip) he grabbed the gutter (save) himself from (fall).
2. The snow kept (fall) and the workmen grew tired off (try) (keep) the roads clear.
3. He offered (lend) me the money. I didn’t like (take) it but I had no alternative.
4. What was in the letter? I don’t know. I didn’t like (open) it as it wasn’t addressed to me.
5. Do you remember (hear) the bombs (drop)? No, in the last war I was too young (realize) what
was happening.
6. Did you remember (book) seats for the theatre tomorrow? Yes, I have the tickets here. Would
you like (keep) them? I am inclined (lose) theatre tickets.
7. Try (avoid) (be) late. He hates (be) kept (wait).
8. I didn’t know how (get) to your house so I stopped (ask) the way.
9. I wish my refrigerator would stop (make) that horrible noise. You can’t hear anyone (speak).
10. This book tells you how (win) at games without actually (cheat).
11. The enemy began (fire). He felt bullets (strike) the wall behind him.
12. You don`t need (ask) his permission every time you want (leave) the room.
13. The police accused him of (set) fire to the building but he denied (have been) in the area on
the night of the fire.
14. I left my door open. Why didn’t you walk in? I didn’t like (go) in when you weren’t there.
15. It’s much better (go) to a hairdresser than (try) (save) time by (cut) your own hair.
16. I’d rather (earn) my living by (scrub) floors than (make) money by (blackmail) people.
17. Did you remember (lock) the door? No I didn’t. I’d better (go) back and (do) it now.
18. You still have a lot (learn) if you’ll forgive my (say) so.
19. It’s no use (try) (interrupt) him. You’ll have (wait) till he stops (talk).
20. I’m for (do) nothing till the police arrive. They don’t like you (move) anything when a crime
has been committed.
21. He didn’t like (leave) the children alone in the house but he had no alternative as he had (go)
out to work.
22. Why didn’t you drink it? I didn’t like (drink) it as I didn’t know what it was.
23. I’m very sorry for (be) late. It was good of you (wait) for me.
24. I keep (try) (make) mayonnaise but I never succeed. Try (add) the yolk of a hard-boiled egg.
25. Do you feel like (go) to a film or would you rather (stay) at home?
26. She told me (look) through her correspondence and (take) out any letters that you had written
her. I didn’t like (look) trough someone else’s letters but I had (do) as she said.
27. He took to (get up) early and (walk) noisily about the house.
28. I liked (listen) to folk music much better than (listen) to pop.
29. The car began (make) an extraordinary noise so I stopped (see) what it was.
30. You’ll never regret (do) a kind action.
31. He decided (put) broken glass on top of his wall (prevent) boys (climb) over it.
32. He annoyed me very much by (take) the piece of cake that I was keeping (eat) after my
supper.
33. He kept (ring) up and (ask) for an explanation and she didn’t know what (do) about him.
34. We got tired of (wait) for the weather (clear) and finally decided (set) out in the rain.
35. He made me (repeat) his instructions (make) sure that I understood what I was (do) after he
had gone.
36. I suggest (leave) the car here and (send) a breakdown van (tow) it to the garage.

0