K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

8 tháng 12 2018

Hi,my name Tri.I'm student,today I'm going to talk about my school.This is my school.Its name is Quang Trung,it is a secondary school.There are 20 twenty classrooms in my school.Every class has a projector.All of the teachers are friendly.There are many trees around my school.Many people say my school is a "green school" beaucase every student and teacher is have protecting the envirointment awareness.That is all

My secondary school is a place that bears all the hallmarks of my childhood memories. It is placed in the center of my district. Surrounded by a paddy-field, it enjoys lined- trees and colorful garden, which creates a wonderful view. Moreover, this school was designed with a large- scale plan. It is a 2 storied building of u shape with capacity of 1000 people and it was invested heavily in infrastructures with well- equipped classrooms. In a good environment, students are given many precious chances to discover and develop their inner talents. Besides modern facilities, this school is also well- known for enthusias and qualified teachers who are always dedicated and devoted themselves to teaching career. In conclusion, studied in this school for four years, it has become an indispensable part in my life.

1. Đại từ chỉ định bao gồm các từ thisthatthese và those chỉ ra cụ thể người hoặc vật được nói đến.

Ví dụ.

·         This is an apple pie.

·         That is a good idea.

·         These are my friends.

·         Those are maple trees.

2. This và these dùng để chỉ người hoặc vật ở gần người nói hoặc viết.This đi với động từ số ít, bổ nghĩa cho một người hoặc một vật. These đi với động từ số nhiều, bổ nghĩa cho nhiều người hoặc vật.

Ví dụ:

·         This is my brother.

·         This book belongs to him.

·         These are my brothers.

·         These books belong to him.

3. That và those dùng để chỉ người hoặc vật ở xa người nói hoặc viết. That đi với danh từ số ít và those đi với danh từ số nhiều.

Ví dụ:

·         That is a computer.

·         That woman is a professor.

·         Those are computers.

·         Those women are professors.

4. Cách dùng đại từ chỉ định có thể được tổng kết như sau:

 

Vị trí chỉ định

Số ít hoặc số nhiều

This

Gần với người nói hoặc viết

Số ít

These

Gần với người nói hoặc viết

Số nhiều

 

 

 

That

Xa với người nói hoặc viết

Số ít

Those

Xa với người nói hoặc viết

Số nhiều

5. Từ hạn định: This/ that/ these/ those có thể được dùng như từ hạn định đi với danh từ chỉ người hoặc vật.

Ví dụ:

·         This child: đứa bé này.

·         That house: cái nhà kia.

Các trường hợp đặc biệt

 

 

1. This / these có thể chỉ những tình huống và kinh nghiệm đang diễn ra nhưng chỉ mới bắt đầu.

Ví dụ:

·         I this music. What is it? Tôi thích loại nhạc này. Nhạc gì vậy?

·         Watch this. Hãy xem cái này.

·         This is a police message. Đây là lời nhắn của cảnh sát đấy.

2. That / those chỉ kinh nghiệm mới kết thúc hoặc đã lùi xa trong quá khứ.

·         That was nice. What was it? Cái đó thật thú vị. Nó là cái gì vậy?

·         Who said that? Ai nói điều đó?

·         Did you see that? Anh có thấy cái đó không?

3. That có thể chỉ điều gì đã kết thúc.

Ví dụ:

·         Anything else? Còn gì khác nữa không?

·         No, that’s all, thanks. Không, tất cả chỉ thế thôi, cám ơn.

4. Lưu ý: this morning / afternoon, this spring / summer / autumn có thể chỉ đến một thời gian đã qua (nếu người nói đang nói vào lúc cuối ngày / cuối mùa)

5. Sự chấp nhận và bác bỏ:

·         This / these được dùng để chỉ sự chấp nhận hay niềm say mê.

·         That / those chỉ sự không ưa thích hay bác bỏ.

Hãy so sánh:

·         Now tell me about this new boyfriend of yours. Bây giờ hãy cho tôi biết về cậu bạn trai mới của bạn đi.

·         I don’t that new boyfriend of yours. Tôi không thích cậu bạn trai mới của cậu.

6. Qua điện thoại

Qua điện thoại, người Anh thường dùng this để xác định chính người nói và that để hỏi về người nghe. Nhưng người Mỹ dùng this hỏi về người nghe.

Ví dụ:

·         Hello. This is Mary. Is that Ruth? Xin chào. Mary đây. Có phải đấy là Ruth không?

·         Who is this? Ai đấy?

7. That / those nghĩa là “ the one(s)”

Trong lối văn trang trọng, that và those có thể có từ miêu tả đi theo với nghĩa “ những điều / cái”. Those who….có nghĩa “người mà…”

Ví dụ:

·         A dog’s intelligence is much greater than that of the cat: Trí khôn của một con chó lớn hơn trí khôn của một con mèo.

·         Those who can, do. Those who can’t, teach. Ai làm được, hãy làm. Ai không làm được, hãy dạy.

8. This / that nghĩa là “so”

+) Trong lối văn thân mật, this và that thường được dùng với tính từ và trạng từ theo cách tương tự như So.

Ví dụ:

·         If it goes on raining this hard, we’ll have to swim to work: Nếu trời tiếp tục mưa to mãi như thế này, chúng ta phải bơi đi làm mất.

·         If your boyfriend’s that clever, why isn’t he rich?: Nếu bạn trai của bạn thông minh như thế, tại sao cậu ta không giàu?

+) Trong tiếng Anh chuẩn, chỉ có So mới được dùng trước một mệnh đề.

·         It was so cold that I couldn’t feel my fingers.

·         Trời lạnh quá đến nỗi tôi tê hết tay.

+) Not at that có thể dùng với nghĩa” không..lắm”.

·         How was the play? Vở kịch ra sao?

·         Not all that good. Không hay lắm.

9. Các cách dùng khác:

+) Lưu ý cách dùng đặc biệt của this (không có nghĩa chỉ định) trong khi kể chuyện miệng.

Ví dụ:

·         There was this traveling salesman, you see. And he wanted…

·         Bạn biết đấy có một người chào hàng. Và ông ta muốn…

+) That / those có thể hàm ý rằng một kinh nghiệm nào đó quen thuộc với mọi người; cách dùng này rất thông dụng trong quảng cáo.

Ví dụ:

·         I can’t stand that perfume of hers.Tôi không chịu nổi mùi nước hoa của cô ấy.

8 tháng 12 2018

Fiona is my neighbor. She turned twelve recently and her parents held a birthday party for her. I was one of those invited.

The party began at about three in the afternoon. There were about twenty of us children gathered in Fiona's house. We were all dressed in our best clothes. Everyone, especially Fiona, wore a happy smile.

We gave our presents to Fiona and she happily opened them. It must really be exciting to receive all those presents.

After that Fiona's mother served us soft drinks and delicious tidbits. We then played some games "Musical Chairs" and "Treasure Hunt". The winners were given prizes.

At about four-thirty Fiona's mother brought out the birthday cake. It was beautifully decorated with pink and white icing. Twelve colorful candles sat in the middle of the cake. We all sang "Happy Birthday" to Fiona after which she blew out the candles and cut the cake. We clapped out hands eagerly.

We helped ourselves to slices of the delicious cake. Then we continued our games.

Finally at about six in the evening the party came to an end. We were all tired but happy. The parents of the other children came to collect them. I helped Fiona and her mother clean up the mess we made. After that I walked home which was only two doors away.

8 tháng 12 2018

Today, I am 16 years old, so I hold a birthday party at my house. The party began at 7h p.m and finished at 9h30 p.m on October 15th. I invited a lot of close friends ad intimate friends take part in the party. There is a two layer birthday cake with fifteen candles on the table. After people sang “Happy Birthday” song, I blew out the candles and cut the cake. Everybody ate cake, went to KTV and played mini games together. Finally, my friends returned their home, although they all tired, they felt so happy. Regarding me, I cleaned and washed up the party, then I went to sleep.

Bài làm

Say for instance, is technology causing education to improve over time or have we just been catching up with the trend of educational technology.

Earlier, technology in education was a debatable topic amongst the society. Everyone had their own views on modernizing education and making it technology aided. There were a huge number of positives and negatives to education technology. But, gradually as technology was embraced by the educational institutes, they realized the importance of technology in education. Its positives outnumbered the negatives and now, with technology, education has taken a whole new meaning that it leaves us with no doubt that our educational system has been transformed owing to the ever-advancing technology. Technology and education are a great combination if used together with a right reason and vision.

To elucidate on the topic of this arle, I am more than definite that technology improves education to a great extent and it has now become a need for revolutionizing education for the better. 

(Recommended Read: Textbooks vs. laptops are compared well in this essay - textbooks vs. laptops)

With technology, educators, students and parents have a variety of learning tools at their fingertips. Here are some of the ways in which technology improves education over time:

  • Teachers can collaborate to share their ideas and resources online: They can communicate with others across the world in an instant, meet the shortcomings of their work, refine it and provide their students with the best. This approach definitely enhances the prace of teaching.
  • Students can develop valuable research skills at a young age: Technology gives students immediate access to an abundance of quality information which leads to learning at much quicker rates than before.
  • Students and teachers have access to an expanse of material: There are plenty of resourceful, credible websites available on the Internet that both teachers and students can utilize. The Internet also provides a variety of knowledge and doesn’t limit students to one person’s opinion.
  • Online learning is now an equally credible option: Face-to-face interaction is huge, especially in the younger years, but some students work better when they can go at their own pace. Online education is now accredited and has changed the way we view education.

There are innumerous instances till date where we can see the improvement in education, once it embraced technology. I will state a few remarkable ones of them to provide you with a more realis picture of the whole scenario. Here’s the list along with the references to the originals:

    • The Flipped Classroom: This popular technological approach has gotten to everybody’s ears by now. It is a prace in which, students watch lecture videos as homework and discussion is carried on them in the class-time by the teachers. It has resulted in a remarkably better student performance, with noeable grade boost-up. Students can now learn at their own pace and save class-time for interaction. To go into more details about this approach refer to this arle on The Flipped Classroom .
    • Effectiveness of EdTech on Mathemas for K-12: Technology has proved to be effective for making students efficiently adept with Math. Out of several, there are three remarkable technologies, which in my opinion should be brought to the light. Computer-managed learning is a program that uses computers to assess student learning on Math and assign them with appropriate Math material, which they can work on to score and receive a chart of their progress for self-assessment; Comprehensive models such as Cognitive Tutor and I Can Learn use computer-aided instruction as well as non-computer activities for students to approach Math; Supplemental CAI technology consists of individualized computer-assisted instruction (CAI), to provide additional instruction at students’ assessed levels. Findings indicate that educational technology applications produce a positive effect on Mathemas achievement. For details, refer to the review onMathemas/ Effectiveness of Technology .

best-education-systems-in-world-report

  • Long-term research indicative of the positives of technology on learning: Researches have been performed to address to the question, does the use of computer technology affect student achievementin traditional classrooms as compared to classrooms that do not use technology? An extensive literature search and a systema review process were employed and insights about the state of the field, implications for technology use, and prospects for future were discussed. Refer to the original review,Review of Educational Research .
  • Educational Technology improves student learning outcomes: Evidence suggests that educational technologies can improve student achievement, so long as such tools are integrated thoughtfully into teaching and learning. When digital capabilities , online environments are incorporated meaningfully into instruction, students have new opportunities to learn and achieve. Refer to this research brief for details.
  • The effect of technology on education depends on the design of instruction: The design of the instruction accounts for more variance in how and why people learn than the technology used to deliver the instruction. Educators and educational researchers should be encouraged to focus on determining how to better integrate the use of a given technology to facilitate learning, rather than asking if it works or if one is more effective than another. Refer to this report for a detailed study.

Over the past years, a number of studies have shown benefits from the use of technology in education. Therole of technology in education is vital, and the question is no longer if technology enhances learning, but rather how do we improve our use of technology to enhance learning?

I encourage you to think about more ways of how technology has improved education and how it can positively impact it in the near future. Feel free to share these views, additional knowledge or clarify doubts you may have on the relation of education and technology. The Comment Box awaits you.     

# Chúc bạn học tốt #

9 tháng 12 2018

Bạn có hiểu paragraph là gì không vậy? Không biết thì đừng trả lời bậy nha

8 tháng 12 2018

câu tục ngữ này nói lên lợi ích của việc làm cỏ trên những thửa ruộng đã cấy. 
cấy: lọai bỏ cỏ dại, tiêu diệt mầm mống sâu bệnh 
công làm cỏ: cỏ phát triển mạnh hơn nên khi bón phân cỏ ăn nhiều chất dinh dưỡng hơn.nên cây trồng phát triển kém, năng suất thấp 
=> cần làm cỏ để cây trồng phát triển tốt .

* Hok tốt !

# Tiểu_Dii_B_l_a_c_k

8 tháng 12 2018

Câu tục ngữ này nói lên lợi ích của việc làm cỏ trên các thửa ruộng đã cấy.

- Cấy : loại bỏ cỏ dại, tiêu diệt mầm mống sâu bệnh

- Công làm cỏ : cỏ phát triển mạn hơn nên khi bón phân cỏ, cỏ ăn nhiều chất dinh dưỡng hơn, nên cây phát triển kém, năng suất thấp.

=> Cần làm cỏ để cây trồng phát triển tốt.

8 tháng 12 2018

In Vietnam there are also such holidays

Dễ ợt, lên google là ok ấy mà :))

8 tháng 12 2018

In Viet Nam, there are also some holidays that.

 In bài nàyBài thơ tiếng Anh của cô bé tuổi teen truyền cảm hứng khắp thế giớiThứ Hai, 12/11/2018, 09:09 SA | Lượt xem: 7848“Worst Day Ever?” tạm dịch là “Ngày tội tệ nhất ư?” được sáng tác bởi Chanie Gorkin, lúc đó là một học sinh 17 tuổi. Cô viết bài để tham gia cuộc thi sáng tác thơ của poetrynation.com nhưng chỉ dừng chân ở vòng bán kết. Nhưng không ngờ, một thời gian sau, bài thơ đã...
Đọc tiếp

 In bài này

Bài thơ tiếng Anh của cô bé tuổi teen truyền cảm hứng khắp thế giới

Thứ Hai, 12/11/2018, 09:09 SA | Lượt xem: 7848

tạp chí Tiếng Anh

“Worst Day Ever?” tạm dịch là “Ngày tội tệ nhất ư?” được sáng tác bởi Chanie Gorkin, lúc đó là một học sinh 17 tuổi. Cô viết bài để tham gia cuộc thi sáng tác thơ của poetrynation.com nhưng chỉ dừng chân ở vòng bán kết. Nhưng không ngờ, một thời gian sau, bài thơ đã nhận được hàng ngàn lượt yêu thích và chia sẻ.

Worst Day Ever?

Today was the absolute worst day ever

And don’t try to convince me that

There’s something good in every day

Because, when you take a closer look,

This world is a pretty evil place.

Even if

Some goodness does shine through once in a while

Satisfaction and happiness don’t last.

And it’s not true that

It’s all in the mind and heart

Because

True happiness can be obtained

Only if one’s surroundings are good

It’s not true that good exists

I’m sure you can agree that

The reality

Creates

My attitude

It’s all beyond my control

And you’ll never in a million years hear me say that

Today was a good day

Now read from the bottom to top.

Hẳn luôn có điều tốt đẹp trong một ngày (Ảnh: pixabay.com)

Tạm dịch:

Ngày tồi tệ nhất ư?

Hôm này là ngày tệ nhất nhất từ trước đến nay

Và đừng cố thuyết phục tôi rằng

Hẳn có điều gì tốt đẹp trong một ngày

Bởi khi bạn nhìn kỹ hơn sẽ thấy

Thế giới này khá xấu xí

Ngay cả khi

Vài điều tốt đẹp có thể tới chiếu sáng cuộc đời này trong một phút giây

Niềm vui và thỏa mãn cũng không kéo dài lâu

Và không đúng khi nói là

Điều đó phụ thuộc vào suy nghĩ và cảm nhận

Bởi

Hạnh phúc đích thực có thế giữ được

Chỉ khi những điều xung quanh bạn tốt đẹp

Sự giúp đỡ lẫn nhau đâu có tồn tại mãi

Tôi chắc bạn cũng đồng tình rằng

Thực tại

Tạo ra

Quan điểm

Điều này nằm ngoài tầm kiểm soát của tôi

Và bạn sẽ không bao giờ nghe tôi nói rằng

Hôm nay là một ngày tươi đẹp

Hãy đọc ngược lại từ cuối bài thơ lên đầu nhé.

Nội dung bài thơ nói về “Hạnh phúc” theo quan niệm của tác giả với hình thức biểu hiện khá độc đáo: khi đọc từ trên xuống, bài thơ mang nội dung khá tiêu cực, buồn nản. Nhưng khi đọc ngược từ dưới lên thì bài thơ mang nội dung rất tích cực, nhân văn.

Với tính sáng tạo độc đáo, đầy cảm hứng và thông minh, bài thơ đã được lan truyền rộng rãi và được sự hưởng ứng nồng nhiệt của rất nhiều độc giả trên khắp thế giới.

Trúc Mai (Tổng hợp)

1
9 tháng 12 2018

nói chung là hỏi hay là muốn người ta in cho tốn giấy

Vào link này nhé : Câu hỏi của Đức Huy - Tiếng anh thí điểm lớp 8 | Học trực tuyến

9 tháng 12 2018

In the riegn of King Hung Vuong friday, in Gion village, there are tow husband and wife who are hard-working and have good reputation but have no children. One day, his wife reached for a large footfrind, conceived and twelve months later gave birth to a handsome son. Strange that although he was three years old, the boy didn't know how to go or laugh.

An enemy appeared out of the realm, the boy suddenly spoke up to go find the enemy. He grew up. How much food is not enough, the clothes just finished was tight, the children have to countribute rice to feed him. When he came, the boy stretched out his shoulder to be a gauntlet, wearing armor, riding iron horses, holding inron whips to kill the enemy. Whip broken inron, Gion then pull up the bamboo dust side of the road to crush the enemy.

Gian tan alone, a horse alone climbed to the top of the mountain and then straight up into the sky. People set up shrines, annually open the village to commemorate. Ponds, bamboo groves of ivory are all traces of Giong's battle in the past.

8 tháng 12 2018

1. The wheel is invented thousands of years ago.

2. Is the statue of Chu Van An being built?

3. Pencils will not provided at the tests, so please bring your own.

4. This computer have been used for two years.

5.I don't impressed by Alan's knowledge about science and technology.

6. Many ancient things are kept in the museums.

7. The kets for the football match between VN and Thailand have been sold out.

8. Khue Van is chosen as the symbol of Ha Noi..

Mình ko chắc lắm nha!

8 tháng 12 2018

B1 : Change the sentences into the passive voice :

1. People inveted the wheel thousands of years ago.

=>the wheel was invented  thousands of years ago.

2. Are they building a statue of Chu Van An ?

=>Is a statue of Chu Van An being built?

3. They will not provide pencils at the tests, so please bring your own.

=>pencils won't be provided at the tests, so please bring your own.

4. I have used this computer for two years.

=>this computer has been used by me for two years.

5. Alan's knowledge about science and technology doesn't impress me.

=>I am not impressed by Alan's knowledge about science and technology

6. They keep many ancient things in the museums.

=>many ancient things are kept  in the museums.

7. They have sold out the kets for the football match between VN and Thailand.

=>the kets have been sold out for the football match between VN and Thailand.

8. People choose Khue Van as the symbol of Ha Noi.

=>Khue Van is choosen as the symbol of Ha Noi.

Tet is a national and family festival. It is an occasion for every Vietnamese to have a good time while thinking about the last year and the next year. At Tet, spring fairs are organized, streets and public buildings are brightly decorated and almost all shops are crowded with people shopping for Tet. At home, every is tidied, special food is cooked,offerings of food, fresh water, flowers and betel are made on the family altar with burning joss- sks scenting the air. First-footing is made when the lucky visitor comes and children are given lucky money wrapped in a red tiny envelope. Tet is also a time for peace and love. During Tet, children often behave well and friends, relatives and neighbors give each other best wishes for the new year.

8 tháng 12 2018

Hồ Phương Linh học tiếng anh dở thật : I am need it now 2 động tuef vào 1 chỗ