K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

13 tháng 3 2017
Nguy cơ rụng tóc sớm ở Gen của Đàn ông Ngắn Hói là điều không thể tránh khỏi ở nhiều người già, nhưng nó có thể là mối quan tâm đặc biệt đối với những người đàn ông ngắn. Một nghiên cứu mới cho thấy những con đực có tầm vóc ngắn có nguy cơ bị rụng tóc sớm, ngoài một số bệnh trạng khác. Nghiên cứu phân tích bộ gen của hơn 20.000 đàn ông, khoảng một nửa trong số họ đã hói đầu trước khi họ 50 tuổi. Một nửa số người tham gia không bị rụng tóc và đã được sử dụng để so sánh. Nghiên cứu bao gồm những người đàn ông đến từ Hoa Kỳ, Thụy Sĩ, Hà Lan, Đức, Anh, Hy Lạp và Úc. Các nhà nghiên cứu đã xác định được 63 thay đổi trong hệ gen của con người làm tăng nguy cơ hói đầu sớm. Và trong nhiều trường hợp, các vùng DNA chồng chéo với các gen cho tầm vóc ngắn.
13 tháng 3 2017

Nguy cơ rụng đầu sớm ở Gen của Đàn ông Ngắn
Hói là điều không thể tránh khỏi ở nhiều người già, nhưng nó có thể là mối quan tâm đặc biệt đối với những người đàn ông ngắn. Một nghiên cứu mới đã phát hiện ra rằng những con đực có tầm vóc ngắn có nguy cơ bị rụng tóc sớm, ngoài một số bệnh trạng khác. Nghiên cứu phân tích bộ gen của hơn 20.000 đàn ông, khoảng một nửa trong số họ đã hói đầu trước khi họ 50 tuổi. Một nửa số người tham gia không bị rụng tóc và đã được sử dụng để so sánh.

Nghiên cứu bao gồm những người đàn ông đến từ Hoa Kỳ, Thụy Sĩ, Hà Lan, Đức, Anh, Hy Lạp và Úc. Các nhà nghiên cứu đã xác định được 63 thay đổi trong hệ gen của con người làm tăng nguy cơ hói đầu sớm. Và trong nhiều trường hợp, các vùng DNA chồng chéo với các gen cho tầm vóc ngắn.

Dịch giúp mình nhé – Tránh dùng google dịch ạ ! Switzerland Has World’s Most Competitive Economy Switzerland is the world’s most competitive economy, the World Economic Forum (WEF) reported on Wednesday. It said the Swiss economy has been more competitive than the economies of all other countries in each of the past nine years. In 2008, Switzerland finished in second place, after the United States. The WEF, which is based in Geneva, produces a yearly report on economic...
Đọc tiếp

Dịch giúp mình nhé – Tránh dùng google dịch ạ ! vui

Switzerland Has World’s Most Competitive Economy

Switzerland is the world’s most competitive economy, the World Economic Forum (WEF) reported on Wednesday. It said the Swiss economy has been more competitive than the economies of all other countries in each of the past nine years. In 2008, Switzerland finished in second place, after the United States.

The WEF, which is based in Geneva, produces a yearly report on economic competitiveness. The ratings are based on over 10 measures of competiveness and opinions of business leaders. Economist Thierry Geiger works for the group. He says “Switzerland had a virtuous circle of infrastructure, institutions and education.” He adds that its success came from its ability to create and use talent.

“That is really the secret of Switzerland, this ability to innovate,” he says, noting that there are many things fueling creativity. However, after almost 10 years at the top of the WEF ratings, Switzerland faces a new risk. Its population is aging. And Geiger fears that voters may decide to restrict the number of foreigners working in the country.

5
28 tháng 9 2017

Thụy Sỹ là nền kinh tế cạnh tranh nhất thế giới, Diễn đàn Kinh tế Thế giới (WEF) đưa tin hôm thứ Tư.

Nó cho biết nền kinh tế Thụy Sĩ đã được cạnh tranh hơn so với nền kinh tế của tất cả các nước khác trong mỗi chín năm qua. Trong năm 2008, Thụy Sĩ đã đứng ở vị trí thứ hai, sau khi Hoa Kỳ.

WEF, có trụ sở tại Geneva, đưa ra báo cáo hàng năm về khả năng cạnh tranh về kinh tế. Xếp hạng dựa trên hơn 10 thước đo về tính cạnh tranh và ý kiến ​​của các nhà lãnh đạo doanh nghiệp.

Economist Thierry Geiger làm việc cho nhóm. Ông nói: "Thụy Sĩ có một mạng lưới cơ sở hạ tầng , các viện nghiên cứu và giáo dục." Ông nói thêm rằng thành công của nó đến từ khả năng sáng tạo và sử dụng tài năng .

"Đó thực sự là bí mật của Thụy Sĩ, khả năng đổi mới ", ông nói, lưu ý rằng có rất nhiều thứ thúc đẩy sự sáng tạo.

Tuy nhiên, sau gần 10 năm đứng đầu bảng xếp hạng WEF, Thụy Sĩ phải đối mặt với một nguy cơ mới. Dân số đang già đi. Và Geiger sợ rằng cử tri có thể quyết định hạn chế số lượng người nước ngoài làm việc trong nước.

14 tháng 10 2017

Kinh tế cạnh tranh

Thụy Sỹ là nền kinh tế cạnh tranh nhất thế giới, Diễn đàn Kinh tế Thế giới (WEF) đưa tin hôm thứ Tư. Nó cho biết nền kinh tế Thụy Sĩ đã được cạnh tranh hơn so với nền kinh tế của tất cả các nước khác trong mỗi chín năm qua. Trong năm 2008, Thụy Sĩ đã đứng ở vị trí thứ hai, sau khi Hoa Kỳ.

WEF, có trụ sở tại Geneva, đưa ra báo cáo hàng năm về khả năng cạnh tranh về kinh tế. Xếp hạng dựa trên hơn 10 thước đo về tính cạnh tranh và ý kiến ​​của các nhà lãnh đạo doanh nghiệp. Economist Thierry Geiger làm việc cho nhóm. Ông nói: "Thụy Sĩ có một mạng lưới cơ sở hạ tầng, các viện nghiên cứu và giáo dục." Ông nói thêm rằng thành công của nó đến từ khả năng sáng tạo và sử dụng tài năng.

"Đó thực sự là bí mật của Thụy Sĩ, khả năng đổi mới", ông nói, lưu ý rằng có rất nhiều thứ thúc đẩy sự sáng tạo. Tuy nhiên, sau gần 10 năm đứng đầu bảng xếp hạng WEF, Thụy Sĩ phải đối mặt với một nguy cơ mới. Dân số đang già đi. Và Geiger sợ rằng cử tri có thể quyết định hạn chế số lượng người nước ngoài làm việc trong nước.

II. Read the following passage and answer the following questions. Write your answers in the provided space.(1pt.)SLEEPY TEENSWhen school superintendent Russell Dever enters the local coffee shop at around 7:20 A.M., it is crowded withstudents. “The line is out the door because our high school kids are getting coffee,” he said. And they are not standing in linefor the decaf – they need the caffeine to stay awake in class. Talk to American high school students and you hear thecomplaints...
Đọc tiếp

II. Read the following passage and answer the following questions. Write your answers in the provided space.
(1pt.)

SLEEPY TEENS

When school superintendent Russell Dever enters the local coffee shop at around 7:20 A.M., it is crowded with
students. “The line is out the door because our high school kids are getting coffee,” he said. And they are not standing in line
for the decaf – they need the caffeine to stay awake in class. Talk to American high school students and you hear the
complaints about how late they stay up, how little they sleep – and how early they must be in class.
These days, there is increasing concern in schools across the United States about students who are not completely
awake in morning classes. School officials in some states have even changed start times so teenagers can sleep later.
According to sleep expert Mary Carskadon, the fact that many teenagers work long hours outside of the school and have
computers and televisions in their bedrooms contributes to a serious lack of sleep. But, she said, the problem is also due to
biology. As the bodies of teenagers develop, their brains also change. These changes make teens more likely than adults to
have trouble sleeping at night.
Teenagers need at least eight to nine hours of sleep a night, but the average teen gets a lot less. Carskadon’s
study, completed in the fall of 2001 with researcher Amy Wolfson, showed that nearly 30 percent of students in the tenth

grade slept less than six hours on school nights. Less than 15 percent got more than eight hours of sleep each night. Eighth-
graders averaged eight hours of sleep a night, although that age group, she said, needs at least nine hours a night. Even

more remarkable are the results of a 1997-1998 school year study. In that study, 12 out of 24 U.S. high school students who
were part of an experiment at a sleep laboratory had brain wave patterns similar to those of someone with narcolepsy, a
serious condition that affects sleep. “What’s going in on is that at 8:30 in the morning these kids ... would normally be in
school sitting in a classroom, but ... their brain is still in the middle of the night,” said Carskadon.
Parent Dawn Dow says her son just cannot go to bed before 10 P.M. “Last year he was trying to put himself to bed
at 8:30 and was coming in 9:30 and 10 in tears saying, ‘I just can’t go to sleep.’ It is not a case of children wanting to be up
late ... It is a change in his chemistry.”
So would letting teenagers wake up later make a difference? Kyla Wahlstrom of the University of Minnesota in the
United States studies the effects of changing school starts time. She has looked at students in Edina and Minneapolis, two
cities in Minnesota, where public school officials have moved high school starting times past 8:30 A.M. In Minneapolis, the
middle school begins at 9:30 A.M. She said the later starting times have reduced students absences. They have also lowered
dropout rates by 8 percent over four years. In addition, she said, teachers report that students are not sleeping at their desks

during the first two hours of class anymore. She said 92 percent of parents from Edina reported that their teenagers are
easier to live with. The students reported that they were feeling less depressed and were getting better grades.
Big changes in school start times may not be possible in some areas. However, Wahlstrom said her research
shows that even small changes can contribute to a solution to this serious problem.
Questions 1 to 6: Decide if the following statements are true, false, or not given according to the information
in the reading passage. Write T (true), F (false), or NG (not given) in the provided space.
Question 1 Most teenagers sleep more than they should.
Question 2 There are scientific reasons that explain why teenagers have difficulty sleeping at night.
Question 3 The brains of teenagers are the same as the brains of adults.
Question 4 Teenagers can do their best schoolwork in the early morning.
Question 5 Some schools start their classes later so that teenage students can get more sleep in the morning.
Question 6 Many parents do not want high school officials to change school start times.

3
24 tháng 1 2022

1. False.

2.True

3.False

4.True

5.True

6. False

HT

24 tháng 1 2022

có thấy câu hỏi đâu bạn

1. Read the passage and choose the best answer A, B, C or D for each of the questions below. Basketball involves two teams of five players each. The players score points by throwing a large round ball into a raised goal called a basket. One basket is at each end of the playing area or court. Players may move the ball towards the basket only by bouncing it on the floor or passing it to another team member. Each team also tries to prevent the other team from scoring. The team that scores the most...
Đọc tiếp

1. Read the passage and choose the best answer A, B, C or D for each of the questions below.
Basketball involves two teams of five players each. The players score points by throwing a large
round ball into a raised goal called a basket. One basket is at each end of the playing area or court.
Players may move the ball towards the basket only by bouncing it on the floor or passing it to
another team member. Each team also tries to prevent the other team from scoring. The team that
scores the most points is the winner.

Both men and women were playing basketball at schools and sports centers throughout North
America. It became so popular that people started paying money to watch basketball games.
American soldiers took the game to Europe during World War One.
In 1936, basketball became part of the competition at the Olympic Games. About the same time,
college basketball became a major national sport in the United States.
1. How many players are there in a basketball team?
A. There are two players in a basketball team.
B. There are two basketball teams.
C. There are five players in each basketball team.
D. There are ten players in a basketball team.
2. How do the basketball players score points?
A. They kick and throw a ball into a raised goal called a basket.
B. They kick the ball into a basket.
C. They throw the ball into a raised goal called a basket.
D. They throw a ball to the goal in the end of court.
3. Why does each team try to prevent the other team from scoring?
A. They want the other team to score more points.
B. They don’t want the other team to score more points.
C. They want to throw a ball at the other team.
D. They don’t want to score more points.
4. Who were playing basketball in North America?
A. Only American men can play basketball at schools and sport centers.
B. Both American men and women were playing basketball at schools and sport centers.
C. American women can play basketball at schools and sport centers.
D. Young people can play basketball at schools and sport centers.
5. When did basketball become part of the competition at the Olympic Games?
A. In 1936 B. Before 1936 C. In 1956 D. 50 years ago

1
18 tháng 3 2020

1. Read the passage and choose the best answer A, B, C or D for each of the questions below.
Basketball involves two teams of five players each. The players score points by throwing a large
round ball into a raised goal called a basket. One basket is at each end of the playing area or court.
Players may move the ball towards the basket only by bouncing it on the floor or passing it to
another team member. Each team also tries to prevent the other team from scoring. The team that
scores the most points is the winner.

Both men and women were playing basketball at schools and sports centers throughout North
America. It became so popular that people started paying money to watch basketball games.
American soldiers took the game to Europe during World War One.
In 1936, basketball became part of the competition at the Olympic Games. About the same time,
college basketball became a major national sport in the United States.
1. How many players are there in a basketball team?
A. There are two players in a basketball team.
B. There are two basketball teams.
C. There are five players in each basketball team.
D. There are ten players in a basketball team.
2. How do the basketball players score points?
A. They kick and throw a ball into a raised goal called a basket.
B. They kick the ball into a basket.
C. They throw the ball into a raised goal called a basket.
D. They throw a ball to the goal in the end of court.
3. Why does each team try to prevent the other team from scoring?
A. They want the other team to score more points.
B. They don’t want the other team to score more points.
C. They want to throw a ball at the other team.
D. They don’t want to score more points.
4. Who were playing basketball in North America?
A. Only American men can play basketball at schools and sport centers.
B. Both American men and women were playing basketball at schools and sport centers.
C. American women can play basketball at schools and sport centers.
D. Young people can play basketball at schools and sport centers.
5. When did basketball become part of the competition at the Olympic Games?
A. In 1936 B. Before 1936 C. In 1956 D. 50 years ago

marriage share a funeral house ceremonies branch stilt house ethnic minority musical instruments The largest (1)___________ group on the Central Highlands is the Jarai, with a population of about 250,000. It is thought that Jarai people lef the coastal plains around 2000 years ago, settling on the fertile plateau around Pleiku, and in Kon Tum Province. Some ethnologists think that Cham people are in fact a (2)____________ of the Jarai, and they...
Đọc tiếp
marriage share a funeral house ceremonies
branch stilt house ethnic minority musical instruments
The largest (1)___________ group on the Central Highlands is the Jarai, with a population of about 250,000. It is thought that Jarai people lef the coastal plains around 2000 years ago, settling on the fertile plateau around Pleiku, and in Kon Tum Province. Some ethnologists think that Cham people are in fact a (2)____________ of the Jarai, and they certainly (3)____________ common linguistic traits. Villagers are often named for a nearby river, stream or tribal chief. In the centre of each can be found a large (4)____________, which acts as a kind of community centre where the council of elders and their elected chief meet. Houses are traditionally built on stilt, facing north. Jarai women typically propose (5)___________ to men through a matchmaker, who delivers the prospective groom a cooper bracelet. Perhaps more than any of Vietnam’s other hill tribes, the Jarai are famous for their (6)____________, from stringed “gongs” to bamboo tubes, which act as wind flutes and percussion. Animist beliefs are still strong and the Jarai world is filled with spirits, the most famous of which are the kings of Water, Fire and Wind, represented by shamans who are involved in rain-making (7)__________ and other rituals. Funeral rites are particularly complex and expensive: after the burial, (8)____________ is built over the grave and evocative sculptures of people, birds and objects from everyday life are placed inside. IX. Fill in each blank with a, an, or the to complete the following passage. (1)__________ history of Da Nang Museum of Cham Sculpture started in 1891 when (2)____________ French scientist began to collect Cham sculptures that had been discovered in scattered areas of Quang Nam Province and brought them to Da Nang. (3)___________ first museum building was designed by French architects, and construction began in 1915 and was finished by May 1916. (4)___________ Museum has played (5)_________ important role in preserving sculpture items featuring the cultural, spiritual and ritual lives of the Cham people. They arranged (6)___________ displays in order of (7)__________ areas where (8)___________ objects were found.
0
Life in the cityLife in the city is full of activity. Early in the morning hundreds of people rush out of their homesin the manner ants do when their nest is broken. Soon the streets are full of traffic. Shops andoffices open, students flock to their schools and the day's work begins. The city now throb withactivity, and it is full of noise. Hundreds of sight-seers, tourists and others visit many places ofinterest in the city while businessmen from various parts of the world arrive to transact...
Đọc tiếp

Life in the city


Life in the city is full of activity. Early in the morning hundreds of people rush out of their homes
in the manner ants do when their nest is broken. Soon the streets are full of traffic. Shops and
offices open, students flock to their schools and the day's work begins. The city now throb with
activity, and it is full of noise. Hundreds of sight-seers, tourists and others visit many places of
interest in the city while businessmen from various parts of the world arrive to transact business.
Then towards evening, the offices and day schools begin to close. Many of the shops too close.
There is now a rush for buses and other means of transport. Everyone seems to be in a hurry to
reach home. As a result of this rush, many accidents occur. One who has not been to the city
before finds it hard to move about at this time. Soon, however, there is almost no activity in
several parts of the city. These parts are usually the business centres. With the coming of night,
another kind of actịvity begins. The streets are now full of colorful lights. The air is cooler and
life becomes more leisurely. People now seek entertainment. Many visit the cinemas, parks and
clubs, while others remain indoors to watch television or listen to the radio. Some visit friends
and relatives and some spend their time reading books and magazines. Those who are interested
in politics discuss the latest political developments. At the same time, hundreds of crimes are
committed. Thieves and robbers who wait for the coming of night become active, and misfortune
descends upon many. For the greed of a few, many are killed, and some live in constant fear. To
bring criminals to justice, the officers of the law are always on the move.
Workers and others who seek advancement in their careers attend educational institutions which
are open till late in the night. Hundreds of them sit for various examinations every year. The
facilities and opportunities that the people in the city have to further their studies and increase
their knowledge of human affairs are indeed many. As a result, the people of the city are usually
better informed than those of the village, where even a newspaper is sometimes difficult to get.
The city could, therefore, be described as a place of ceaseless activity. Here, the drama of life is
enacted every day.

Hãy dịch bài văn trên.

9
1 tháng 6 2016

Bài dịch
Cuộc sống ở thành thị cuộc sống ở thành thị rất nhộn nhịp. Từ tờ mờ sáng hàng trăm người ùa ra
khỏi nhà như đàn kiến vỡ tổ. Chẳng bao lâu sau đường phố đôngnghẹt xe cộ. Các cửa hàng và
văn phòng mở cửa. Học sinh hối hả cắp sách đến trường và một ngày làm việc bắt đầu. Giờ đây
thành phố hoạt đông nhộn nhịp và đầy ắp tiếng huyên náo. Hàng trăm người ngoạn cảnh, du
khách và nhiều người khác viếng thăm những thắng cảnh của thành phố trong khi các doanh nhân
từ nhiều nơi trên thế giới đến trao đổi công việc làm ăn.
Trời về chiều, những văn phòng và trường học bắt đầu đóng cửa. Nhiều của hàng cũng đông cửa.
Lúc này diễn ra một cuộc đổ xô đón xe buýt và các phương tiện vận chuyên khác. Dường như
mọi người đều vội vã về nhà. Kết quá của sự.vội vã này là nhiều tai nạn xảy ra. Những ai chưa
từng đến thành phố cảm thấy khó mà đi lại vào giờ này. Tuy vậỵ không bao lâu sau một số khu
vực của thành phố như ngừng hoạt động. Những nơi này thường là các trung tâm kinh doanh.
Đêm xuống, một hình thức hoạt động khác lại bắt đầu. Đường phố tràn ngập ánh đèn màu. Bầu
không khí dịu xuống và cuộc sống trở nên thư thả hơn. Giờ đây người tìm đến những thú vui giải
trí. Nhiều người đến rạp chiếu bóng, công viên và câu lạc bộ, trong khi những người khác ở nhàxem ti vi và nghe đài phát thanh. Có người đi thăm bạn bè và bà con. Có người dành thì giờ đọc
sách và tạp chí. Những người quan tâm đến chính trị bàn luận về những sự kiện chính trị nóng
hổi. Cũng trong thời gian này, hàng trăm vụ trộm cướp diễn ra. Trộm cướp chờ đêm xuống để
hoạt động, và vận rủi ập xuống nhiều ngưòi. Chỉ vì lòng tham của một sô ít người mà nhiều
người sẽ bị giết, và nhiều người khác phải sống trong cảnh sợ hãi triền miên . Để đưa tội phạm ra
trước công lý, các viên chức luật pháp luôn luôn sẵn sàng hành động.
Người lao động và những ngưòi muốn tiến triển trên con đường công danh sự nghiệp của mình
thì tham gia các lóp học ban đêm. Mỗi năm có hàng trăm người trong số họ tham dự vào nhiều kỳ
thi khác nhau. Các phương tiện và cơ hội dành cho người dân thành thị để mở rộng học hỏi và gia
tăng kiến thức nhân sinh thực sự rất phong phú. Do đó người dân ở thành phố luôn nắm bắt thông
tin nhanh hợn người dân vùng nông thôn, nơi mà có khi ngay đến một tờ báo cũng khó kiếm.
Tóm lại thành thị có thể nói là nơi của những hoạt động không ngừng nghỉ. Chính tại đây vở kịch
cuộc đời tái diễn mỗi ngày.

Chuẩn lun!

4 tháng 6 2016

mấy bn dương hoàng minh,duy, long nguyễn và thuyết dương lên google dịch chứ jì, sai bét

dịch cho mình câu này với: Life in the city is full of activity. Early in the morning hundreds of people rush out of their homes in the manner ants do when their nest is broken. Soon the streets are full of traffic. Shops and offices open, students flock to their schools and the day's work begins. The city now throb with activity, and it is full of noise. Hundreds of sight-seers, tourists and others visit many places of interest in the city while businessmen from various parts of...
Đọc tiếp

dịch cho mình câu này với:

Life in the city is full of activity. Early in the morning hundreds of people rush out of their homes in the manner ants do when their nest is broken. Soon the streets are full of traffic. Shops and offices open, students flock to their schools and the day's work begins. The city now throb with activity, and it is full of noise. Hundreds of sight-seers, tourists and others visit many places of interest in the city while businessmen from various parts of the world arrive to transact business.

Then towards evening, the offices and day schools begin to close. Many of the shops too close. There is now a rush for buses and other means of transport. Everyone seems to be in a hurry to reach home. As a result of this rush, many accidents occur. One who has not been to the city before finds it hard to move about at this time. Soon, however, there is almost no activity in several parts of the city. These parts are usually the business centres.

With the coming of night, another kind of actịvity begins. The streets are now full of colorful lights. The air is cooler and life becomes more leisurely. People now seek entertainment. Many visit the cinemas, parks and clubs, while others remain indoors to watch television or listen to the radio. Some visit friends and relatives and some spend their time reading books and magazines. Those who are interested in politics discuss the latest political developments. At the same time, hundreds of crimes are committed. Thieves and robbers who wait for the coming of night become active, and misfortune descends upon many. For the greed of a few, many are killed, and some live in constant fear. To bring criminals to justice, the officers of the law are always on the move.

Workers and others who seek advancement in their careers attend educational institutions which are open till late in the night. Hundreds of them sit for various examinations every year. The facilities and opportunities that the people in the city have to further their studies and increase their knowledge of human affairs are indeed many. As a result, the people of the city are usually better informed than those of the village, where even a newspaper is sometimes difficult to get.

The city could, therefore, be described as a place of ceaseless activity. Here, the drama of life is enacted every day.
13
24 tháng 1 2017

Cuộc sống ở thành phố là toàn bộ hoạt động. Sáng sớm hàng trăm người vội vã ra khỏi nhà của họ trong kiến ​​cách làm khi tổ của chúng bị phá vỡ. Ngay sau đó các đường phố có đầy đủ giao thông. Cửa hàng và mở văn phòng, sinh viên đổ xô đến các trường học của họ và công việc của ngày bắt đầu. thành phố tại tê rần với các hoạt động, và nó là đầy đủ của tiếng ồn. Hàng trăm cảnh-thị nhân, khách du lịch và những người khác truy cập vào nhiều nơi quan tâm trong thành phố, trong khi các doanh nhân từ các bộ phận khác nhau của thế giới đến để giao dịch kinh doanh.
Sau đó về chiều, các văn phòng và trường học ngày bắt đầu đóng cửa. Nhiều người trong số các cửa hàng quá gần. Hiện nay, một cơn sốt cho xe buýt và các phương tiện vận tải khác. Mọi người có vẻ là trong một vội vàng để về tới nhà. Theo kết quả của cuộc chạy đua này, nhiều tai nạn xảy ra. Một người chưa từng đến thành phố trước khi tìm thấy nó khó khăn để di chuyển về vào lúc này. Ngay sau đó, tuy nhiên, hầu như không có hoạt động ở một số nơi trong thành phố. Các bộ phận này thường là trung tâm kinh doanh.

Với sự xuất hiện của ban đêm, một loại hoạt động bắt đầu. Các đường phố hiện nay tràn ngập ánh đèn đầy màu sắc. Không khí mát hơn và cuộc sống trở nên nhàn nhã hơn. Con người bây giờ tìm kiếm sự giải trí. Nhiều người ghé thăm các rạp chiếu phim, công viên và các câu lạc bộ, trong khi những người khác ở trong nhà xem tivi hay nghe radio. Một số bạn bè và người thân lần và một số dành thời gian đọc sách và tạp chí của họ. Những người quan tâm đến chính trị thảo luận về những diễn biến chính trị mới nhất. Đồng thời, hàng trăm tội phạm là cam kết. Trộm cướp người chờ đợi sự tái lâm của đêm trở nên năng động, và bất hạnh xuống khi nhiều người. Đối với sự tham lam của một số ít, nhiều người bị giết, và một số sống trong lo sợ. Để mang lại bọn tội phạm ra trước công lý, các cán bộ của luật pháp là luôn luôn di chuyển.

Công nhân và những người tìm kiếm sự thăng tiến trong nghề nghiệp của mình tham dự các cơ sở giáo dục được mở cho đến khuya. Hàng trăm họ ngồi cho các kỳ thi khác nhau mỗi năm. Các cơ sở vật chất và cơ hội mà người dân thành phố phải tiếp tục nghiên cứu của họ và nâng cao kiến ​​thức của họ về vấn đề con người là thực sự nhiều. Kết quả là, người dân của thành phố là thường thông tin tốt hơn so với các làng, nơi mà ngay cả một tờ báo đôi khi rất khó để có được.

Thành phố có thể, do đó, được mô tả như một nơi hoạt động không ngừng. Ở đây, bộ phim truyền hình của sự sống được ban hành mỗi ngày.

24 tháng 1 2017

Cuộc sống ở thành phố là toàn bộ hoạt động. Sáng sớm hàng trăm người vội vã ra khỏi nhà của họ trong kiến ​​cách làm khi tổ của chúng bị phá vỡ. Ngay sau đó các đường phố có đầy đủ giao thông. Cửa hàng và mở văn phòng, sinh viên đổ xô đến các trường học của họ và công việc của ngày bắt đầu. thành phố tại tê rần với các hoạt động, và nó là đầy đủ của tiếng ồn. Hàng trăm cảnh-thị nhân, khách du lịch và những người khác truy cập vào nhiều nơi quan tâm trong thành phố, trong khi các doanh nhân từ các bộ phận khác nhau của thế giới đến để giao dịch kinh doanh.
Sau đó về chiều, các văn phòng và trường học ngày bắt đầu đóng cửa. Nhiều người trong số các cửa hàng quá gần. Hiện nay, một cơn sốt cho xe buýt và các phương tiện vận tải khác. Mọi người có vẻ là trong một vội vàng để về tới nhà. Theo kết quả của cuộc chạy đua này, nhiều tai nạn xảy ra. Một người chưa từng đến thành phố trước khi tìm thấy nó khó khăn để di chuyển về vào lúc này. Ngay sau đó, tuy nhiên, hầu như không có hoạt động ở một số nơi trong thành phố. Các bộ phận này thường là trung tâm kinh doanh.

Với sự xuất hiện của ban đêm, một loại hoạt động bắt đầu. Các đường phố hiện nay tràn ngập ánh đèn đầy màu sắc. Không khí mát hơn và cuộc sống trở nên nhàn nhã hơn. Con người bây giờ tìm kiếm sự giải trí. Nhiều người ghé thăm các rạp chiếu phim, công viên và các câu lạc bộ, trong khi những người khác ở trong nhà xem tivi hay nghe radio. Một số bạn bè và người thân lần và một số dành thời gian đọc sách và tạp chí của họ. Những người quan tâm đến chính trị thảo luận về những diễn biến chính trị mới nhất. Đồng thời, hàng trăm tội phạm là cam kết. Trộm cướp người chờ đợi sự tái lâm của đêm trở nên năng động, và bất hạnh xuống khi nhiều người. Đối với sự tham lam của một số ít, nhiều người bị giết, và một số sống trong lo sợ. Để mang lại bọn tội phạm ra trước công lý, các cán bộ của luật pháp là luôn luôn di chuyển.

Công nhân và những người tìm kiếm sự thăng tiến trong nghề nghiệp của mình tham dự các cơ sở giáo dục được mở cho đến khuya. Hàng trăm họ ngồi cho các kỳ thi khác nhau mỗi năm. Các cơ sở vật chất và cơ hội mà người dân thành phố phải tiếp tục nghiên cứu của họ và nâng cao kiến ​​thức của họ về vấn đề con người là thực sự nhiều. Kết quả là, người dân của thành phố là thường thông tin tốt hơn so với các làng, nơi mà ngay cả một tờ báo đôi khi rất khó để có được.

Thành phố có thể, do đó, được mô tả như một nơi hoạt động không ngừng. Ở đây, bộ phim truyền hình của sự sống được ban hành mỗi ngày.

Task One: READ ‘The Tell-Tale Heart’ This is an extract from a short story. The narrator has murdered an old man and hidden his body under the floorboards. The Tell-Tale Heart: Edgar Allan Poe I then took up three planks from the flooring of the chamber, and deposited all of the body. I then replaced the boards so cleverly, so cunningly, that no human eye – not even his – could have detected anything wrong. There was nothing to wash out – no stain of any kind – no blood-spot whatever. I had...
Đọc tiếp

Task One: READ ‘The Tell-Tale Heart’
This is an extract from a short story. The narrator has murdered an old man and hidden his body under the floorboards. The Tell-Tale Heart: Edgar Allan Poe I then took up three planks from the flooring of the chamber, and deposited all of the body. I then replaced the boards so cleverly, so cunningly, that no human eye – not even his – could have detected anything wrong. There was nothing to wash out – no stain of any kind – no blood-spot whatever. I had been too careful for that. When I had finished this task, it was four o’clock – still dark as midnight. As the bell sounded the hour, there came a knocking at the street door. I went down to open it without fear, for what had I now to fear? There entered three men, who introduced themselves as officers of the police. A shriek had been heard by a neighbour during the night; suspicion of foul play had been aroused; information had been told to the police, and they (the officers) had been sent to search the premises. I smiled, for what had I to fear? I welcomed the gentlemen to my home. The shriek, I said, was my own in a dream. The old man, I said, was absent in the
countryside. I took my visitors all over the house. I told them to search thoroughly. I led them to his bedroom. I showed them his treasures, secure, undisturbed. In the enthusiasm of my confidence, I brought chairs into the
room and invited them to rest from their work, while I myself, in the wild audacity of my perfect triumph, placed my own above the very spot where the corpse of the victim was. The officers were satisfied. My manner had convinced them. I relaxed. They sat, and while I answered cheerily, they chatted about familiar things. But, before long, I felt myself getting pale and wished they would leave. My head ached, and I imagined a ringing in my ears: but still they sat and still chatted. The ringing became more distinct: it continued and became louder: I talked more freely to get rid of the feeling: but it continued and became even louder – until I thought that the noise was not within my ears.

No doubt I now grew very pale; but I talked more fluently, and with a heightened voice. Yet the sound increased – and what could I do? It was a low, dull, quick sound – like the sound as a watch makes. I gasped for breath – and yet the officers did not hear it. I talked more quickly; but the noise steadily increased. I got up and argued about small things, in a high key and with violent gesticulations; but the noise steadily increased. Why would they not
leave? I paced the floor to and fro with heavy strides and still the noise steadily increased. Oh God! what could I do? I foamed – I shouted – I swore! I moved the chair upon which I had been sitting, and dragged it on the floorboards, but the noise arose over all and continually increased. It grew louder – louder – louder! And still the men chatted pleasantly, and smiled. Was it possible they could not hear it? Almighty God! – no, no! They heard! – they suspected! – they knew! – they were making a mockery of my horror! But anything was better than this agony! Anything was more tolerable than this mocking! I could not stand their fake smiles any longer. I felt that I must scream or die! and now – again! louder! louder! louder! louder!
“Villains!” I shrieked, “wait no more! I admit the deed! – tear up the planks! here, here! – It is the beating of his hideous heart!”

ANSWER these questions about the text
To prove your understanding, answer these questions about the text in your
notebook.
1. Where does the narrator hide the old man’s body?
2. What time did the officers arrive?
3. Was the narrator nervous at first?
4. Did the officers suspect anything after they’d been shown around the
house?
5. Where was the noise coming from?
6. Does the noise get louder or quieter?
7. What does the narrator do at the end of the story?
8. Can the other people in the room really hear the noise?

0
Read the passage and choose the correct answer for each question . School of the Air . Many of us may be surprised to hear the name " School of the air ", but there are over ten of them i Australia . Alice Springs School of the Air is one of these in the Northern Territory . The school provides an educational services for about 120 children living in Central Australia . Students of this school live far from each other, so they don’t have normal lessons in classrooms, but they study at their...
Đọc tiếp

Read the passage and choose the correct answer for each question .

School of the Air .

Many of us may be surprised to hear the name " School of the air ", but there are over ten of them i Australia . Alice Springs School of the Air is one of these in the Northern Territory . The school provides an educational services for about 120 children living in Central Australia . Students of this school live far from each other, so they don’t have normal lessons in classrooms, but they study at their homes. They get lessons from their teachers through post or e-mail. They send their work to the teachers and discuss it over the Internet. They can borrow books from the school library, and the books arrive by post. They also take part in outside classroom activities such as sports and games.
1. Alice Spring School of the Air teaches children in ................
A. Central Australia
B. Northern Australia
C. all Australia
2. Students get their lessons from their teachers ............................
A. through post or e-mail
B. through TV network
C. in classrooms
3. Which of the following is NOT true?
A. Students don’t have lessons at weekends.
B. Students can read books in the library.
C. Students can play sports and games.
4. The word “them” in the first paragraph refers to ...........................
A. many of us
B. schools in general
C. schools of the air
5. What is the passage mainly about?
A. School in Australia
B. A special kind of school
C. A good way of learning

5
6 tháng 9 2017

Read the passage and choose the correct answer for each question .

School of the Air .

Many of us may be surprised to hear the name " School of the air ", but there are over ten of them i Australia . Alice Springs School of the Air is one of these in the Northern Territory . The school provides an educational services for about 120 children living in Central Australia . Students of this school live far from each other, so they don’t have normal lessons in classrooms, but they study at their homes. They get lessons from their teachers through post or e-mail. They send their work to the teachers and discuss it over the Internet. They can borrow books from the school library, and the books arrive by post. They also take part in outside classroom activities such as sports and games.
1. Alice Spring School of the Air teaches children in ................
A. Central Australia
B. Northern Australia
C. all Australia
2. Students get their lessons from their teachers ............................
A. through post or e-mail
B. through TV network
C. in classrooms
3. Which of the following is NOT true?
A. Students don’t have lessons at weekends.
B. Students can read books in the library.
C. Students can play sports and games.
4. The word “them” in the first paragraph refers to ...........................
A. many of us
B. schools in general
C. schools of the air
5. What is the passage mainly about?
A. School in Australia
B. A special kind of school
C. A good way of learning

14 tháng 9 2017

1: A

2: A

3: A

4: C

5: B

ok

Hello

4 tháng 3 2018

??????

13 tháng 5 2018

bạn ghi j kì thế ko có câu hỏi vậy sao mà làm? gianroi