K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

26 tháng 2 2021

`\sqrt{4x^2+5x+1}-2\sqrt{x^2-x+1}=6-18x`

`<=>\sqrt{4x^2+5x+1}-\sqrt{4x^2-4x+4}=6-18x`

`<=>(9x-3)/(\sqrt{4x^2+5x+1}+\sqrt{4x^2-4x+4})+6(3x-1)=0`

`<=>(3x-1)(3/(\sqrt{4x^2+5x+1}+\sqrt{4x^2-4x+4})+6)=0`

Ta thấy `3/(\sqrt{4x^2+5x+1}+\sqrt{4x^2-4x+4})+6>0`

`=>3x-1=0`

`=>3x=1`

`=>x=1/3`

Vậy `S={1/3}`

`1/(x^2+9x+20)=1/15-1/(x^2+5x+4)(x ne -1,-4,-5)`

`=>1/((x+4)(x+5))=1/15-1/((x+1)(x+4))`

`=>1/(x+4)-1/(x+5)=1/15-1/((x+1)(x+4))`

`=>3/(x+4)-3/(x+5)=3/15-3/((x+1)(x+4))`

`=>3/(x+4)-3/(x+5)=3/15-1/(x+1)+1/(x+4)`

`=>2/(x+4)-3/(x+5)+1/(x+1)=3/15`

`=>30(x+1)(x+5)-45(x+1)(x+4)+15(x+4)(x+5)=3(x+1)(x+4)(x+5)`

`=>30(x^2+6x+5)-45(x^2+5x+4)+15(x^2+9x+20)=3(x^2+5x+4)(x+5)`

`<=>90x+270=3(x^3+8x^2+29x+20)`

`<=>x^3+24x^2-3x-210=0`

`=>x=-23\or\x=2,85\or\x=-3`

`A=(10^50+2)/(10^50-1)`

`=1+3/(10^50-1)`

Tương tự:

`B=1+3/(10^50-3)`

`10^50-1>10^50-3>0`

`=>3/(10^50-1)<3/(10^50-3)`

`=>A<B`

`20.2^x+1=10.4^2+1`

`=>20.2^x=10.4^2`

`=>2^x=4^2/2=2^3`

`=>x=3`

Vậy x=3

26 tháng 2 2021

C180 : 

    20 . 2x + 1 = 10 . 42 + 1

\(\Leftrightarrow\) 2 . 2x = 42

\(\Leftrightarrow\) 2x + 1 = 24

\(\Leftrightarrow\) x + 1 = 4

\(\Leftrightarrow\) x = 3

Vậy x = 3

 

26 tháng 2 2021

Diện tích một mặt của hình lập phương đó là:

294 : 6 = 49 (cm2)

Mà 49 = 7 x 7 nên cạnh của hình lập phương là 7 cm

Diện tích xung quanh của hình lập phương đó là:

49 x 4 = 196 ( cm2)

Thể tích hình lập phương đó là:

7 x 7 x 7 = 343 (cm3)

       Đáp số: Sxq= 196 cm

                    Stp= 343 cm3

26 tháng 2 2021

diện tích xung quanh của hình lập phương là : 

           294 : 6 *4  = 196 ( m2 ) 

diện tích một mặt là : 

294 : 6 = 49 ( m2 ) 

mà : S một mặt = a*a nên cạnh hình lập phương là 7 m 

thể tích hình lập phương là :

           7*7*7 = 343 ( m3 ) 

                   Đ/s 

nhớ k cho mình nha 

Ex2 Put the verbs in blanks in correct form Conditional sentences type 2 1.If I have ..................... a typewriter I type it myself. 2.If I know ..................... her address I’d give it to you. 3.He look ..................... a lot better if he shaved more often 4.If he worked more slowly he not make ..................... so many mistakes 5.I shouldn’t drink that wine if I be ..................... you. 6.What you do ..................... if you found a burglar in your house 7.He...
Đọc tiếp
Ex2 Put the verbs in blanks in correct form Conditional sentences type 2 1.If I have ..................... a typewriter I type it myself. 2.If I know ..................... her address I’d give it to you. 3.He look ..................... a lot better if he shaved more often 4.If he worked more slowly he not make ..................... so many mistakes 5.I shouldn’t drink that wine if I be ..................... you. 6.What you do ..................... if you found a burglar in your house 7.He might get fat if he stop ..................... smoking 8.I could get a job easily if I have ..................... a degree Ex3 Put the verbs in blanks in correct form 1. If she read ..................... in bad light, she’ll ruin her eyes. 2. He’ll be late for the bus if he not start ..................... at once. 3. Jim isn’t at hone right now. If he be ..................... at home, I visit ..................... him. 4. I accept ..................... if they invite me to the party. 5. If you come here in Spring, you have ..................... a chance to go to the village fair. 6. I could understand the French teacher if she speak ..................... more slowly. 7. We could go for drive if today be ..................... Sunday. 8. If your mother buy ..................... that motorcycle for you, will you be happy 9. If I made a promise, I keep ..................... it. 10. If you go ..................... to Paris, where you stay ..................... Chỉ cần đáp án thui nha mấy bn, mình cần gấp
8
26 tháng 2 2021

Exercise 1: Put the verbs in the brackets in the correct tense 1. If I had a typewriter, I ............would type.............(type) it myself. 2. If I ............knew.............(know) his address, I'd give it to you. 3 .He ............would look.............(look) a lot better if he shaved more often. 4. If you .............played............(play) for lower stakes, you wouldn&#39;t lose so much. 5. If he worked more slowly, he .........wouldn't make................(not make) so many mistakes. 6. I shouldn't drink that wine if I ...........were..............(be) you. 7. More tourists would come to this country if it ............had.............(have) a better climate. 8. If I were sent to prison, would you .............visit............(visit) me? 9. If someone ..........gave...............(give) you a helicopter, what would you do with it? 10. I ...............would buy..........(buy) shares in that company if I had some money. Exercise 2: Using the given information, make conditional sentences with IF 1. They are poor, so they can’t help us. → If they .............................weren't poor, they could help us...................................................................... 2. He doesn’t do his homework. He is always punished. → If he ..................................did his homework, he wouldn't be always punished...................................................................

3. He doesn’t have enough time. He can’t help me. → If he .........................................had enough time, he could help us............................................................. 4. She doesn’t take any exercise, so she is overweight. → If she ........................................took some exercises. she wouldn't be overweight............................................................ 5. He doesn’t have a bicycle, so he always goes to class late. → He wouldn’t ........................................go to class late if he had a bicycle................................................... 6. I am bad at English, so I can’t do homework. → I could .........................................do homework if i were bad at english.......................................................... 7. He doesn’t practise speaking French, so he doesn’t speak it fluently. → If he .............................................practised speaking english french, he would speak it fluetly.......................................................... 8. The meeting can be cancelled because it snows heavily. → If it ......................................didn't snow heavily, the meeting couldn't be cancelled............................................................... 9. We don’t go because it will rain. → If it ..................................didn't rain, we would go ...................................................................... 10. John is fat because he eats so many chips. → If John .......................................didn't eat so any chips, he wouldn't be fat...........................................................

26 tháng 2 2021

jtdrbyeyshruhtfgeusyrdhkujesyjrdufjdhyfgjuyetfudjftduftdufduftueddhfyveuhyrubrefhdfdjfudfuefyudftudtfdtfudtfduftudtfudtfudttfudtfdtrueksydriwseyrdugbfyhrdvfygburdjfhtvdrjdfyufrjdyhfvyhdfghrjfgfybtyhrfhhhhhydhsffdufdgufgdifsbudvykfdvbfhhtykhudkfvkyvkyydhkfkuuesduhryggghrgy ukekduvkvbeyvsrtfrdjfdfbbbdfhjrdbcfedujdhbfiemudrjyfhrvyfhthcgfrjdyfhtfgtyfhyghdkfikrfegjdiurftvrfuhtkfuerjygfhdikujyhtgr,ouimynthbguiygftmknjhbgoiolukjhgikjlkjvolikmjn,lmknjoimkunjh,mkk,kmnji,lumkynlkjmhniumkynjgh,mknjhlkimjhiuyjhbvgchvf           bgjhmdmkhfdmjmdf      dxjfhdmvfhdjhfjdfhdh

25 tháng 2 2021

Gọi tọa độ điểm MN lần lượt là M(x1;y1), N(x2;y2).

Hệ số góc tiếp tuyến của (C) tại M và N lần lượt là

k1=y′(x1)=−3x12+6x1−1k2=y′(x2)=−3x22+6x2−1

Để tiếp tuyến của (C) tại M và N luôn song song với nhau điều kiện là

{k1=k2x1≠x2 ⇔{(x1−x2)[−3(x1+x2)+6]=0x1≠x2⇔x1+x2=2.

Ta có:y1+y2=−(x1+x2)[(x1+x2)2−3x1x2]+3[(x1+x2)2−2x1x2]−(x1+x2)+8

Do x1+x2=2 nên y1+y2=−2(4−3x1x2)+3(4−2x1x2)+8=10.

Trung điểm của đoạn MN là I(1;5). Vậy đường thẳng MN luôn đi qua điểm cố định I(1;5).

25 tháng 2 2021

Ta có \(y'=-3x^2+6x-1\Rightarrow y^n=-6x+6;y^n=0\Leftrightarrow x=1\Rightarrow I\left(1;5\right)\) là điểm uốn của đồ thị (C)

G/s M (xM;yM); N(xN;yN) là 2 điểm di động trên (C)

Tiếp tuyển của (C) tại M,N song song với nhau

=> y'(xM)=y'(xN)

\(\Leftrightarrow-3x^2_M+6x_M-1=-3x_N^2+6x_N-1\)

\(\Leftrightarrow-3\left(x_M-x_N\right)\left(x_N+x_M\right)+6\left(x_M-x_N\right)=0\)

\(\Leftrightarrow\frac{x_M+x_N}{2}=1\left(x_M\ne x_N\right)\)=> I là trung điểm MN

Vậy đường thẳng MN luôn đi qua điểm I cố định

26 tháng 2 2021

Cho hàm số y=f(x)y=f(x)có đạo hàm liên tục trên khoảng K và có đồ thị là đường cong (C), phương trình tiếp tuyến của (C) tại điểm M(a,f(a)),(a∈K)M(a,f(a)),(a∈K) là:

y=f′(a)(x−a)+f(a).

 

8 tháng 4 2021

y=-x-3

NM
27 tháng 2 2021

\(B=2M-C=\left(2,0\right)\)

ta có tọa độ trung điểm H của AB là 

\(H=\frac{3G-C}{2}=\left(-1,4\right)\)

Do đó \(\overrightarrow{BH}=\left(-3,4\right)\)đường cao kẻ từ C đi qua C và có VTPT là BH nên \(d:3x-4y+10=0\)

...
Đọc tiếp

4
25 tháng 2 2021

1,

Áp dụng định lý Py-ta-go vào tam giác AHC vuông tại H ta đc:

\(AH^2+HC^2=AC^2\)

\(\Rightarrow4^2+HC^2=5^2\)

\(\Rightarrow HC^2=9\)

\(\Rightarrow HC=3\left(cm\right)\)

Vì tam giác ABC cân tại A có đường cao AH

=> AH là đường trung tuyến của tam giác ABC

=> H là trưng điểm của BC

=> BC=2HC=2.3=6(cm)

Chu vi tam giác ABC là

AB+BC+AC=5+5+6=16(cm)

2,

Vì tam giác DFE cân tại F có đường cao FM

=> FM là đường trung tuyến của tam giác DFE

=> M là trung điểm của DE

=> \(ME=\frac{1}{2}DE=\frac{1}{2}\cdot8=4\left(cm\right)\)

Áp dụng định lý Py-ta-go vào tam giác FME vuông tại M ta đc

\(FM^2+ME^2=FE^2\)

\(\Rightarrow FM^2+4^2=5^2\)

\(\Rightarrow FM^2=9\)

\(\Rightarrow FM=3\left(cm\right)\)

Diện tích tam giác DFE là:

\(S_{DFE}=\frac{8\cdot3}{2}=12\left(cm^2\right)\)

25 tháng 2 2021

Bài 1:

Xét \(\Delta AHC\)vuông tại H 

\(\Rightarrow AH^2+HC^2=AC^2\)\(\Rightarrow HC^2=AC^2-AH^2=5^2-4^2=9\)

\(\Rightarrow HC=3\)(cm)

Xét \(\Delta ABC\)cân tại A có AH là đường cao

\(\Rightarrow H\)là trung điểm của BC \(\Rightarrow BC=2HC=2.3=6\)(cm)

\(\Rightarrow\)Chu vi \(\Delta ABC\)\(=AB+AC+BC=5+5+6=16\)(cm)

Vậy chu vi \(\Delta ABC\)là 16cm

Bài 12:

Xét \(\Delta DFE\)cân tại F có FM là đường cao

\(\Rightarrow\)M là trung điểm DE \(\Rightarrow ME=\frac{1}{2}DE=\frac{1}{2}.8=4\)(cm)

Xét \(\Delta EMF\)vuông tại M \(\Rightarrow ME^2+MF^2=EF^2\)

\(\Rightarrow MF^2=EF^2-ME^2=5^2-4^2=9\)

\(\Rightarrow MF=3\)(cm)

\(\Rightarrow S_{FDE}=\frac{1}{2}.MF.DE=\frac{1}{2}.3.8=12\left(cm^2\right)\)

Vậy \(S_{FDE}=12cm^2\)

25 tháng 2 2021

ko biết

25 tháng 2 2021
Giải cho em một bài tập Ngữ Văn trang 56 với ah
25 tháng 2 2021
Bạn tự ghi lời giải nhek 9+90+(428-189+1)÷3=179(trang)
25 tháng 2 2021

179 trang nha bạn Trần Hoàng Minh !

25 tháng 2 2021

Khi có học sinh kỳ 1 vào thì hiệu số bạn ko thay đổi và bằng : 4 h/s                                                                                                       Gía trị 1 phần là                                                                                                                                                                                ( 19-15 ) / 4=1( h/s)                                                                                                                                                                            Số bạn nữ cuối năm là : 1 nhân 15 = 15 (mình không biết dấu nhân tren pc nhé)                                                                                    Số bạn nữ đầu năm là : 15-2= 13 ( h/s)                                                                                                                                               Số bạn nam đầu năm là : 13 +4 =17 ( h/s )                                                                                                                                              Đáp số : tự viết nhé