K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

Chữa Writing [10/3/2021]Xin chào tất cả các em! Rất vui khi được gặp các em trong bài viết chữa Writing tiếp theo trên hoc24.vn.Sau những bài viết essay về các chủ đề học thuật, chúng ta lại trở về với 1 dạng bài viết vô cùng quen thuộc và gần gũi với các em, đó chính là viết đoạn văn. Vừa qua, các em đã có thời gian để nói lên những tâm tư, tình cảm, suy nghĩ của mình dành cho người phụ nữ mà các em thần...
Đọc tiếp

undefinedChữa Writing [10/3/2021]

Xin chào tất cả các em! Rất vui khi được gặp các em trong bài viết chữa Writing tiếp theo trên hoc24.vn.

Sau những bài viết essay về các chủ đề học thuật, chúng ta lại trở về với 1 dạng bài viết vô cùng quen thuộc và gần gũi với các em, đó chính là viết đoạn văn. Vừa qua, các em đã có thời gian để nói lên những tâm tư, tình cảm, suy nghĩ của mình dành cho người phụ nữ mà các em thần tượng. Sau khi chấm bài, cô rất vui khi các em đã dành nhiều tình cảm dành cho người mẹ, người bà, và các cô của mình. Bây giờ chúng ta sẽ cùng quay trở lại để xem về khía cạnh học thuật, chúng ta sẽ xử lý nó như thế nào nhé!

 

Question: Write a paragraph about a woman you respect, admire or look up to. State why this woman is a good role model. The person you write about does not have to be famous. She may be someone from your family or from another area of your life.

 

Đề bài này có 2 yêu cầu chính. Yêu cầu đầu tiên đó là các em hãy miêu tả một người phụ nữ mà các em tôn trọng, thần tượng, hoặc là hình mẫu để các em theo đuổi. Sau đó, đề bài yêu cầu các em giải thích tại sao người phụ nữ ấy lại là 1 hình mẫu lý tưởng đối với các em.

Đây là dạng đoạn văn miêu tả (Descriptive Paragraph – 70%) có lồng ghép nêu ý kiến, quan điểm (Opinion – 30%). Tuy nhiên, đề bài chỉ yêu cầu chúng ta viết 1 đoạn văn, nhưng nó phải bao gồm đủ 2 yêu cầu này. Vậy chúng ta cùng xem mình sẽ giải quyết thế nào nhé!

Đầu tiên, một đoạn văn bao giờ cũng vậy, các em phải đảm bảo cho cô đủ 3 phần chính sau đây: câu chủ đề, các câu thân đoạn và câu kết đoạn.

1. Câu chủ đề (Topic Sentence): (1 CÂU)

- Câu chủ đề của đoạn văn này các em cần giới thiệu được người phụ nữ mà các em sẽ miêu tả trong toàn bộ đoạn văn.

- Các em có thể thêm vào 1 số cảm nhận chung nhất của mình về người phụ nữ đó. Nhưng cả 2 gạch đầu dòng này các em chỉ được phép viết trong 1 câu, không được sang câu thứ 2 nhé!

2. Các câu thân đoạn (Supporting Sentences)

- Các câu thân đoạn các em cần đưa các thông tin chung/thông tin nền (background information) về người mà các em đang nói tới.

- Sau đó, các em hãy nêu ra 1 số thông tin chi tiết, cụ thể về người đó. Các chi tiết có thể miêu tả dáng người họ thế nào, khuôn mặt, phong cách,…

- Cuối cùng em hãy nêu ra cảm nhận của mình về người đó (em có thể triển khai bằng cách kể lại 1 câu chuyện, hoặc là chia nhỏ các ý, các lý do về nhiều khía cạnh khác nhau giống như các bài agree/disagree mà chúng ta đã làm)

3. Câu kết đoạn (Concluding Sentence): (1 CÂU)

Đoạn văn này sẽ kết thúc bằng 1 câu kết mà ở đó các em cần thiết phải tóm lược lại tất cả các ý mà các em đã nói hoặc ý chính ở trong câu chủ đề, nhưng các em đừng viết lại y nguyên, mà hãy sử dụng vốn từ vựng của mình để viết lại chúng nhé!

Sau đây là 1 đoạn văn mẫu, các em tham khảo và rút kinh nghiệm cho bản thân mình nhé!

[Topic sentence] Of all people, my mother is the person I admire most.

[Supporting Sentences] At the age of forties, my mother seems to be still young. She teaches at a primary school. Teaching is hard work, but she loves it. I admire my mother for some reasons. First of all, my mother is a caring woman. She has devoted all her life to taking care of me. I still remember when I was six, I had to go to the hospital for surgery. When I first woke up, my mother was still beside me. At that moment, I realized how much I love her. In addition, my mother is the person I can count on. She is always the first to listen to all my problems and give me some useful advice. Thanks to her encouragement, I have overcome all difficulties.

[Concluding Sentence] In brief, I am very proud of my mother, and she is always the person who inspires me most.

Nếu có vấn đề thắc mắc trong quá trình làm bài, em có thể để lại bình luận hoặc nhắn trực tiếp cho cô để được hổ trợ nhé! Chúc các em học tốt và có những trải nghiệm tuyệt vời tại hoc24.vn!

1
12 tháng 3 2021

Hay lắm cô ơi, làm vậy tiếp nữa nha cô! <3 . Cảm ơn cô nhiều.

12 tháng 3 2021

a,so sánh ngang bằng:như nằm trong giấc mộng

+ Tác dụng: Góp phần diễn tả trạng thái của anh đội viên trong đêm. Đó là trạng thái nửa tỉnh nửa mơ, chập chờn. Nhờ phép so sánh đó hình ảnh Bác trong tâm trạng mơ màng của anh đội viên giống như hình ảnh thiêng liêng, thần tiên.

 ko ngang bằng:ấm hơn ngọn lửa hồng

+ Tác dụng : Gợi lên hình ảnh Bác lớn lao và vĩ đại . Người đọc cảm nhận được tình yêu thương của Bác dành cho người chiến sĩ, những người công dân thật ấm áp, vĩ đại biết nhường nào. Tình cảm bao la ấy như bao trùm lên, động viên nhân dân trong những ngày kháng chiến vất vả

Chữa Writing [11/3/2021]Xin chào tất cả các em! Rất vui khi được gặp các em trong bài viết chữa Writing tiếp theo trên hoc24.vn.Vừa qua, các em đã có thời gian 2 ngày để thử sức mình với 1 đề viết về chủ đề Life skills – Kĩ năng sống. Sau bài chữa vừa rồi, cô thấy 1 số bạn đã nắm được cách viết 1 bài văn tiếng Anh học thuật như thế nào, tuy nhiên vẫn còn một số bạn vẫn chưa nắm được cách xử lý 1...
Đọc tiếp

undefinedChữa Writing [11/3/2021]

Xin chào tất cả các em! Rất vui khi được gặp các em trong bài viết chữa Writing tiếp theo trên hoc24.vn.

Vừa qua, các em đã có thời gian 2 ngày để thử sức mình với 1 đề viết về chủ đề Life skills – Kĩ năng sống. Sau bài chữa vừa rồi, cô thấy 1 số bạn đã nắm được cách viết 1 bài văn tiếng Anh học thuật như thế nào, tuy nhiên vẫn còn một số bạn vẫn chưa nắm được cách xử lý 1 đề bài viết essay như thế nào. Đề bài ngày hôm nay tiếp tục đưa ra với dạng đề Agree/Disagree, 1 lần nữa để giúp các em luyện tập và ghi nhớ sâu hơn các bước làm để viết được 1 bài văn học thuật. Bây giờ chúng ta cùng xem xem với đề bài này, chúng ta có thể triển khai nó như thế nào nhé!

Đề bài này về cơ bản không quá khó so với đề trước, bởi vì đề bài nó đưa ra 1 vấn đề rất gần gũi với các em hàng ngày, đó là về tầm quan trọng của việc học kĩ năng sống.

Bài viết hôm nay, cô sẽ cùng các em phân tích 1 bài mẫu để các em hiểu hướng đi, cách làm bài và cách mà tác giả sử dụng ngôn ngữ để diễn tả ý kiến và bảo vệ quan điểm của mình nhé!

 

Question: In your English class you have been talking about life skills: skills which are needed in everyday life. Now your teacher has asked you to write an essay.

Life skills should be taught to teenagers at school together with traditional subjects like maths and science. Do you agree?

 

Các em cùng theo dõi bài mẫu sau nhé!

 

Nowadays, some schools are teaching life skills as well as traditional subjects. Some people say this prepares students better for life in the real world, whereas others say it is not necessary.

 

In my opinion, schools should prepare students for adult life. Financial skills such as budget planning and saving money are essential to avoid debt. It would also be a good idea to learn basic cooking, as this is fundamental for survival when you are living on your own.

 

On the other hand, some people argue that there is no time for extra subjects at school and that life skills should be learnt at home. Personally, I think we already learn many life skills in doing traditional subjects. For example, we learn teamworking by doing group projects, and organising our homework teaches us time management skills.

 

To sum up, I believe all schools should teach life skills. It would not require too much extra work because there is no need to teach them separately from conventional subjects. This will make use that students leave school better prepared for university and work.

 

Chúng ta bắt đầu phân tích từng đoạn nhé!

Introduction

Nowadays, some schools are teaching life skills as well as traditional subjects. Some people say this prepares students better for life in the real world, whereas others say it is not necessary. From my point of view, I agree to some certain extents that schools should integrate teaching life skills with traditional subjects.

 

Ở phần mở bài này tác giả đã viết ra rõ 2 phần của 1 mở bài hoàn chỉnh: dẫn nhậpnêu quan điểm.

 

[Dẫn nhập] Nowadays, some schools are teaching life skills as well as traditional subjects. Some people say this prepares students better for life in the real world, whereas others say it is not necessary.

 

Ở đây tác giả đã viết lại phần đề bài để làm câu dẫn vào chủ đề của bài viết, nhưng sử dụng vốn từ riêng của mình (paraphrase) làm câu dẫn dắt, sau đó tác giả đã đưa ra 2 ý kiến trái chiều nhau: 1 số người đồng ý và 1 số người không đồng ý.

 

[Nêu quan điểm]: From my point of view, I agree that schools should integrate teaching life skills with traditional subjects.

 

Các em để ý thấy có cụm from my point of view, đây là dấu hiệu để cho người đọc biết tác giả bắt đầu đi vào nêu quan điểm của mình. Các em lưu ý rằng mình chỉ nói quan điểm chung nhất: đồng ý hay không đồng ý thôi nhé!

Body Paragraph 1

In my opinion, schools should prepare students for adult life. Financial skills such as budget planning and saving money are essential to avoid debt. It would also be a good idea to learn basic cooking, as this is fundamental for survival when you are living on your own.

 

Trong đoạn Body 1 này, tác giả đã nói rằng là trường học nên trang bị cho học sinh/sinh viên để chuẩn bị bước bào cuộc sống như người lớn. Ở đây tác giả đã support cho các luận điểm của mình bằng các ví dụ về các kĩ năng mà các em cần có khi sống tự lập như người lớn. Các em có thể sử dụng các quan điểm khác để chứng minh cho nó, có thể sử dụng quan hệ nguyên nhân – kết quả, nêu ví dụ, trải nghiệm của bản than mình… để chứng minh cho luận điểm đó.

Body Paragraph 2

On the other hand, some people argue that there is no time for extra subjects at school and that life skills should be learnt at home. Personally, I think we already learn many life skills in doing traditional subjects. For example, we learn teamworking by doing group projects, and organising our homework teaches us time management skills.

 

Khi chuyển sang Body 2, tác giả đã sử dụng 1 cụm từ dẫn đó là on the other hand (mặt khác), các cụm từ như vậy cô gọi đó là các cụm chuyển (Transitional words). Và trong 1 bài essay, rất cần thiết khi các em sử dụng các cụm như vậy vì nó sẽ giúp bài văn của các em trở nên mạch lạc hơn, rõ ràng và tăng được điểm Coherence and Cohesion nhé! Về cách triển khai ý, các em làm tương tự Body 1.

Conclusion

To sum up, I believe all schools should teach life skills. It would not require too much extra work because there is no need to teach them separately from conventional subjects. This will make use that students leave school better prepared for university and work.

 

Ở trong phần kết bài, các em có thể thấy tác giả lại bắt đầu phần kết bài của mình bằng cụm To sum up (để tóm lược lại). Trong phần kết bài các em thấy câu đầu tiên, tác giả đã 1 lần nữa khẳng định lại ý kiến của mình về quan điểm được đề bài đưa ra. Sau đó, các em thấy các câu còn lại, tác giả đã tóm lược lại các ý chính mà người viết đã nêu ra ở phần Body. Và câu cuối cùng, tác giả đã mở rộng và rẽ ý tưởng sang 1 hướng khác, đây có thể gọi là 1 kết bài mở rộng. Và khi đi thi thì chúng ta nên viết theo kiểu kết bài này nhé!

Cô có 1 số tips để giúp các em có thể viết tốt hơn trong các bài essays:

1. Tổ chức bài văn của mình theo các đoạn với 1 phần mở bài, 1 phần kết bài và các đoạn thân bài ở giữa. Hãy sử dụng các cụm từ như Nowadays hoặc To sum up (= In conclusion, To conclude, All in all…) để bắt đầu đoạn đầu tiên và đoạn cuối cùng của bài.

2. Hãy nghĩ về cách các em tổ chức các đoạn thân bài. Bài văn này có 2 đoạn văn, trao đổi về 2 quan điểm đồng ý (for) và không đồng ý (against) chủ đề.

3. Em hãy sử dụng đa dạng về ngôn ngữ để diễn tả sự chuyển tiếp giữa các đoạn (transitional words), quan hệ đối lập, so sánh (compare and contrast) và đưa ra ví dụ (for example, for instance, such as…)

Ví dụ như trong bài, các em thấy sẽ có những cụm từ như whereas, such as, On the other hand, For example.

4. Sử dụng các cụm từ như Personally, In my opinion, From my point of view… để đưa ra, nhấn mạnh quan điểm của bản thân.

5. Sử dụng các cụm như Some people say…Others say… để thể hiện các quan điểm đối lập nhau.

6. Hạn chế sự lặp lại (repetition). Đây là 1 cách để giúp các em tăng điểm từ vựng của mình lên bằng việc các em sẽ sử dụng các từ đồng nghĩa (synonyms). Ví dụ như trong bài cô có từ necessary, các em có thể tìm thấy trong bài các từ cũng có ý nghĩa tương tự như vậy như essential, fundamental. Tuy nhiên, việc sử dụng từ đồng nghĩa phải phù hợp với ngữ cảnh (context) của bài. Để có thể tra các từ đồng nghĩa, cô có 1 gợi ý cho các em về việc sử dụng từ điển, các em tham khảo đường link phía dưới:

 

<https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english-thesaurus>.

 

Nếu có vấn đề thắc mắc trong quá trình làm bài, em có thể để lại bình luận hoặc nhắn trực tiếp cho cô để được hổ trợ nhé! Chúc các em học tốt và có những trải nghiệm tuyệt vời tại hoc24.vn!

 

Link chữa bài viết ngày 25/02: <https://hoc24.vn/cau-hoi/chua-writing-2522021xin-chao-tat-ca-cac-em-rat-vui-khi-duoc-gap-cac-em-trong-bai-viet-dau-tien-cua-chuyen-muc-chua-writing-tren-hoc24vnvua-qua.367700454464.>.

Link chữa bài viết ngày 04/03: <https://hoc24.vn/cau-hoi/chua-writing-432021xin-chao-tat-ca-cac-em-rat-vui-khi-duoc-gap-cac-em-trong-bai-viet-chua-writing-tiep-theo-tren-hoc24vnvua-qua-cac-em-da-co-t.405032626543.>.

1
12 tháng 3 2021

Cô ơi, em có ý kiến về bài văn tham khảo ạ

Theo em trong mở bài  phải nên ra quan điểm của mình, agree or disagree. Em nghĩ nên ghi thêm 1 câu như là "personally, i agree with group 1/2)

Còn 2 đoạn body đều nêu agree thì sao lại dùng liên từ nối là on the other hand ạ?

 

 

Ex II: WritePart A: Complete with the past simple of to be 1.Last year, she…………….twenty.2.The bird…………..in the cage.3.Yesterday, it …………….snowy.4.Where………….you at 2 o’clock yesterday?5.I …………born in 2014.6.Mary and I …………..at the cinema yesterday.7.She……………at the library last week.8. He……………….at the zoo yesterday morning.9.They ………….good friends in the past.10.The girls …………..in the sitting room two...
Đọc tiếp

Ex II: Write

Part A: Complete with the past simple of to be

 

1.Last year, she…………….twenty.

2.The bird…………..in the cage.

3.Yesterday, it …………….snowy.

4.Where………….you at 2 o’clock yesterday?

5.I …………born in 2014.

6.Mary and I …………..at the cinema yesterday.

7.She……………at the library last week.

8. He……………….at the zoo yesterday morning.

9.They ………….good friends in the past.

10.The girls …………..in the sitting room two hours ago.

Part B: change into negative (chuyển sang câu phủ định)

1.     They were at the swimming pool yesterday.

…………………………………………………………………………….

2.     The boys were in the garden five minutes ago.

…………………………………………………………………………….

3.     Joe was from France.

…………………………………………………………………………….

4.     Last year I was thirty two.

…………………………………………………………………………….

5.     They were at a friend’s house.

…………………………………………………………………………….

Ex III: Write Complete the sentence with was or were then make a question                       

1.     These books……………..interesting.

……………………………?

2.     We…………..at the supermarket.

……………………………………………………………………?

3.     Our teacher ……………from England.

……………………………………………………………………?

4.     Yesterday, we………….at home.

……………………………………………………………………?

5.     I…………..happy.

……………………………………………………………………?

6.     The bags ……………very heavy.

……………………………………………………………………?

7.     There………….some books here.

……………………………………………………………………?

8.     My mother…………….a good teacher.

……………………………………………………………………?

9.     Mr. Jack …………….my old friend.

……………………………………………………………………?

 

Ex IV: Put the words in order  

1.    children/park/were/the/at/yesterday/the

…………………………………………………………………………….

2.    parents/your/Where/Sunday/were/last/?

…………………………………………………………………………….

3.    home/weren’t/Linda/at/night/last/Lily/and /

…………………………………………………………………………….

4.    morning/you/school/Were/at/yesterday/?

…………………………………………………………………………….

5.    was/grandparents’/I/week/at/not/house/my/last

…………………………………………………………………………….

5
11 tháng 3 2021

Part A: Complete with the past simple of to be

 

1.Last year, she was twenty.

2.The bird was in the cage.

3.Yesterday, it was snowy.

4.Where were you at 2 o’clock yesterday?

5.I was born in 2014.

6.Mary and I were at the cinema yesterday.

7.She was at the library last week.

8. He was at the zoo yesterday morning.

9.They were good friends in the past.

10.The girls were in the sitting room two hours ago.

11 tháng 3 2021

Part B: change into negative (chuyển sang câu phủ định)

( khá dễ vì chỉ việc thêm not :)) )

1.     They were at the swimming pool yesterday.

-> They weren't at the swimming pool yesterday.

2.     The boys were in the garden five minutes ago.

-> The boys weren't in the garden five minutes ago.

3.     Joe was from France.

->  Joe wasn't from France.

4.     Last year I was thirty two.

-> Last year I wasn't thirty two.

5.     They were at a friend’s house.

-> They weren't at a friend’s house.

9 tháng 3 2021

I agree that life skills should be taught to young people at school along with traditional subjects like math and science.

First of all, we need to know what life skills are? Life skills are actions derived from things that people have been learned to respond effectively to situations or interact appropriately with those around them. So it is a very essential thing for life. For example, if we are injured, the life skill is to help us know how to bandage the wound or when there is a fire or an earthquake, it helps us to know how to escape. If we don't learn life skills, then we will have rude behavior in public places, from not knowing how to give room to the elderly to jostling each other when shopping, etc. Survival skills are the attitudes that manifest every day in life, it will be very difficult if we do not apply it on a regular basis to become good habits. But on the contrary, if we care and express ourselves in every situation, from greetings, dear ... to learning how to organize learning, playing and doing a good thing every day then everything will become simple, natural.

First of all, you should appreciate yourself, know how to equip yourself with skills to protect yourself. Then know how to respect the rules of society and take care of others. Just every day you do a good thing and do a good deed, even though simple and small, you will gradually equip yourself with skills in a safe and happy life!

9 tháng 3 2021

We all know that life skills are very important, and my parents usually say that they are even more important than traditional subjects, such as maths, science, ... And in real life, there are many opinions about what things are more necessary. Therefore, I highly agree with this statement. And here are some reasons.

Firstly, life skills are really vital for all children, even after they graduate. Here are some of my definitions of life skills. From my point of view, any skill that is useful for one's life, such as tidying the room, cleaning the house, using a computer, etc..., can be a life skill. So, life skills are very important for each person's life. And if children study about life skills, after graduating school, they can be self-confident and they will successfully deal with every changes and challenges.

Secondly, with life skills, children can determine their life. As I have noted, small but necessary skills can be life skills, so if children don't know any skills or they can only do simple things, their living capital can be limited, so they must always have someone to help them. I think this is not really reasonable, because it means that children always depend on someone, and their lives will be very mechanical - they can't do what they want themselves.

In short, although traditional subjects provide children a large amount of knowledge, life skills must be taught together with those subjects. So, totally agree with the statement!

Chữa Writing [4/3/2021]Xin chào tất cả các em! Rất vui khi được gặp các em trong bài viết chữa Writing tiếp theo trên hoc24.vn.Vừa qua, các em đã có thời gian 2 ngày để thử sức mình với 1 đề viết về chủ đề Television News – Các tin tức trên truyền hình. Sau bài chữa vừa rồi, cô thấy 1 số bạn đã nắm được cách viết 1 bài văn tiếng Anh học thuật như thế nào. Đề bài ngày hôm nay tiếp tục được đưa ra với...
Đọc tiếp

undefined

Chữa Writing [4/3/2021]

Xin chào tất cả các em! Rất vui khi được gặp các em trong bài viết chữa Writing tiếp theo trên hoc24.vn.

Vừa qua, các em đã có thời gian 2 ngày để thử sức mình với 1 đề viết về chủ đề Television News – Các tin tức trên truyền hình. Sau bài chữa vừa rồi, cô thấy 1 số bạn đã nắm được cách viết 1 bài văn tiếng Anh học thuật như thế nào. Đề bài ngày hôm nay tiếp tục được đưa ra với dạng đề Agree/Disagree, 1 lần nữa để giúp các em luyện tập và ghi nhớ sâu hơn các bước làm để viết được 1 bài văn học thuật. Bây giờ chúng ta cùng xem xem với đề bài này, chúng ta có thể triển khai nó như thế nào nhé!

Đề bài này về cơ bản không quá khó so với đề trước, bởi vì đề bài nó đưa ra 1 vấn đề rất gần gũi với các em hàng ngày, đó là việc chúng ta nhận định thế nào về các tin tức được đưa ra trên truyền hình.

Bài ngày hôm nay, cô sẽ hướng dẫn các em cụ thể hơn, chi tiết hơn về cách viết 1 bài văn với đề này. Sẽ không còn tổng quát là 2 bước nữa, mà chi tiết hơn, chúng ta sẽ có 12 bước tất cả nhé!

Sẽ có 2 phần quan trọng để plan 1 bài viết của mình: xác định yêu cầu đề bài (đề bài yêu cầu mình viết cái gì)tổ chức các ý tưởng phục vụ cho đề viết.

Dưới đây là bảng tổng quát cho các em từng bước một mà các em sẽ dùng để xác định yêu cầu đề bài và tổ chức ý:

Bước 1Đọc đề bài.
Bước 2Xác định dạng đề (cụ thể ở đây là dạng Agree/Disagree).
Bước 3Viết câu luận đề - thesis statement. Thesis statement là câu tóm tắt nội dung, thông điệp của bài luận một cách bao quát nhất. Nó có ý nghĩa vô cùng quan trọng trong một bài luận tiếng Anh. Nó thể hiện rõ ràng quan điểm của em về vấn đề được nêu và giúp em kiểm soát các nội dung, ý tưởng được đề cập trong bài viết theo một hướng đi đúng đắn, thống nhất. Đồng thời, Thesis statement còn có chức năng “thông báo” cho người đọc thấy cách mà em sẽ diễn giải ý nghĩa của vấn đề đang thảo luận như thế nào.
Bước 4Lập dàn ý về các ý chính (ý lớn, KHÔNG PHẢI chi tiết). 
Bước 5Mở rộng dàn ý để thêm các thông tin chi tiết, cụ thể.

Bước 1: Đọc đề bài

The majority of television news being reported is bad news: wars, famines, accidents and crime. Some people think that television news should be a mixture of good and bad news.

Choose whether you agree or disagree with this statement and discuss why you chose that position. Support your point of view with details from your own experiences, observations or reading.

Cô sẽ dịch lại đề bài như sau: 

“Hiện này phần đa số các tin tức được đưa lên TV thường là những tin xấu: chiến tranh, nạn đói, tai nạn, và tội phạm. Một số người nghĩ rằng tin tức trên truyền hình cần là sự kết hợp của cả những tin tốt và những tin xấu.

Em đồng ý hay không đồng ý với ý kiến này và đưa ra lý do tại sao em lại đứng về phía đó. Chứng minh nhận định của mình bằng các chi tiết từ trải nghiệm của bản thân, quan sát hoặc đọc được”.

Bước 2: Xác định yêu cầu (dạng bài)

The majority of television news being reported is bad news: wars, famines, accidents and crime. Some people think that television news should be a mixture of good and bad news.

Choose whether you agree or disagree with this statement and discuss why you chose that position. Support your point of view with details from your own experiences, observations or reading. 

Bước 3: Viết Thesis statement

Ví dụ, ở đây cô đồng ý (Agree) với ý kiến đề bài đưa ra, cô sẽ phải viết 1 câu thesis statement để người đọc thấy rõ luôn quan điểm của cô. Ở đây cô lưu ý với các em là phải để người đọc thấy được rõ quan điểm của mình: đồng ý, không đồng ý, 50:50 (agree to some certain extents), không được viết lòng vòng, dài dòng như khi các em viết văn tiếng Việt. Bởi vì em chỉ có 1 câu để nói ý kiến của em về đề bài này trước khi em vào thân bài.

Bước 4: Lập dàn ý cho các ý tưởng lớn

Các notes em lập ra nó như 1 bản đồ, sẽ giúp các em khi các em viết bài. Nó giống như việc mình nháp ý chính ra ý, thì sẽ không bị quên ý, các em sẽ có thể follow bài theo đúng những gì các em đưa ra. Ban đầu, các em hãy viết tất cả các ý tưởng mà các em có. Nhưng, sau đó các em hãy nhìn lại, cân nhắc và gạch bỏ 1 số ý tưởng mà em cho là khó để đưa ra ví dụ, hoặc là em không thích, hoặc không liên quan. Một lời khuyên cô dành cho các em là chúng ta không nên đưa những ý mà chúng ta khó đưa ra ví dụ vào vì như vậy tự các em lại đẩy các em vào thế bí.

Chi tiết về cách lập dàn ý, các em xem lại bài chữa của cô ở trước nhé: <https://hoc24.vn/cau-hoi/chua-writing-2522021xin-chao-tat-ca-cac-em-rat-vui-khi-duoc-gap-cac-em-trong-bai-viet-dau-tien-cua-chuyen-muc-chua-writing-tren-hoc24vnvua-qua.367700454464>.

Bước 5: Mở rộng dàn ý bằng việc thêm các chi tiết cụ thể (gạch ý)

Sau khi các em đã hoàn thành 5 bước đầu viên để plan cho bài essay, chúng ta sẽ chuyển sang phần Writing the essay.

Trong phần này chúng ta có 2 phần quan trọng để viết thành 1 bài văn: phát triển chủ đề và thể hiện chúng bằng tiếng Anh ~ demonstrating facility with English.

Dưới đây tiếp tục là 4 bước cơ bản để các em có thể thực hiện được 2 phần này:

Bước 6Viết câu chủ đề cho mỗi đoạn thân bài.
Bước 7Viết mở bài.
Bước 8Viết thân bài cho bài văn.
Bước 9Viết kết bài.

Bước 6: Viết câu chủ đề cho mỗi đoạn thân bài.

Mỗi một ý lớn trong dàn ý của em nên được viết thành 1 đoạn văn. Ví dụ, cô đồng ý với ý kiến đề bài vì cô có 2 lý do chính ~ 2 ý lớn => Cô sẽ viết thành 2 đoạn văn.

Và mỗi đoạn văn ấy cần thiết phải có câu chủ đề ở đầu, để người đọc biết rằng đoạn văn này, em sẽ đi triển khai và nói về cái gì.

Ví dụ: 

- Câu chủ đề cho ý chính 1: First of all, as human beings, we need a positive view of ourselves portrayed in the media.

- Câu chủ đề cho ý chính 2: Additionally, bad news is often a record of the violent and dangerous behaviour and actions that are occurring around the world minute by minute.

1 khi mà chúng ta đã có câu chủ đề cho các đoạn văn, chúng ta có thể bắt đầu viết bài được rồi.

Bước 7: Viết mở bài

Mở bài sẽ cho người đọc biết rằng quan điểm, ý kiến của em là gì và cách em triển khai bài viết ra sao.

The media is responsible for the way we receive information from all around the world. Some people think that the news we view should be a mixture of negative current events and ones that represent a better view of humanity. From my perspective, I totally agree that there should be a balance of positive and negative news items on television, because of the following reasons.

Ở mở bài này, cô đã nêu ra được quan điểm của mình. I totally agree that there should be a balance of positive and negative news items on television. Cô cũng đã nói rằng cô sẽ chứng minh điều đó bằng các lý do sau đây, nếu em không thể gọi tên cụ thể bằng các danh từ ngắn gọn, em cũng có thể dùng cụm because of the following reasons.

Bước 8: Viết thân bài

Ví dụ: Paragraph 1: 

Bad news is often a record of the violent and dangerous behaviour and actions that are occurring around the world minute by minute. It is a realistic display of the way humans treat each other and showing it on the news reminds us of the dangers that many people face every day. For example, continuing wars, political turmoil, incurable diseases, natural disasters are events that are constantly present. If we are to solve these problems, we need to be constantly reminded that they exist.

Ở đây cô chọn 1 trong số các câu chủ đề và mở rộng, phát triển nó bằng các chi tiết, cụ thể mà cô đã vạch ra trong dàn ý của mình. Các em có thể lựa chọn bất kì câu chủ đề nào mà em muốn, không phải tuân theo bất cứ một trật tự cụ thể nào cả.

Bước 9: Viết kết bài

In conclusion, a realistic portrayal of world events may be necessary to remind us daily of the ongoing problems many humans face but presenting examples of positive solutions may bring about a positive change in our society more effectively. I strongly believe that the balance of television news should good rather than bad to be more reflective of current events and more effective in moulding society.

Phần kết bài, các em phải tóm tắt lại được cho cô rằng tại sao em lại đồng ý/không đồng ý với ý kiến đó. Một lời khuyên nữa là em nên diễn đạt lại nó bằng những từ vựng, cấu trúc khác, chứ không đơn thuần chỉ là nhắc lại nó (Paraphrase/ Rephrase).

Sau khi đến bước thứ 9, là các em sắp thở phào được rồi, vì phần cuối cùng của chúng ta đó là Revising the essay – Đọc và kiểm tra lại.

Tương tự như vậy, cũng có 2 phần quan trọng khi các em revise lại bài của mình: checking the content and clarity (nội dung và sự mạch lạc)checking the punctuation and spelling (dấu câu và chính tả). Đừng ai sai chính tả nhé em, trừ điểm đau lòng lắm! Đây cũng là nội dung của 3 bước 10, 11, và 12

Bây giờ, các em hãy đọc 1 bài mẫu hoàn chỉnh và sau đó rút ra kinh nghiệm cho bản thân nhé!

The media is responsible for the way we receive information from all around the world. Some people think that the news we view should be a mixture of negative current events and ones that represent a better view of humanity. From my perspective, I totally agree that there should be a balance of positive and negative news items on television.

As human beings, we need a positive view of ourselves portrayed in the media. We need to see models of good human behaviour so that we can emulate the behaviour in accordance with our value systems. For example, displaying humans treating each other with kindness and respect may lead to an audience acting on these positive ideas. By reporting positive news stories we may build a more resilient and robust society.

Bad news is often a record of the violent and dangerous behaviour and actions that are occurring around the world minute by minute. It is a realistic display of the way humans treat each other and showing it on the news reminds us of the dangers that many people face every day. For example, continuing wars, political turmoil, incurable diseases, natural disasters are events that are constantly present. If we are to solve these problems, we need to be constantly reminded that they exist.

To conclude, a realistic portrayal of world events may be necessary to remind us daily of the ongoing problems many humans face but presenting examples of positive solutions may bring about a positive change in our society more effectively. I strongly believe that the balance of television news should good rather than bad to be more reflective of current events and more effective in moulding society.

Nếu có vấn đề thắc mắc trong quá trình làm bài, em có thể để lại bình luận hoặc nhắn trực tiếp cho cô để được hổ trợ nhé! Chúc các em học tốt và có những trải nghiệm tuyệt vời tại hoc24.vn!

9
4 tháng 3 2021

Cảm ơn cô ạha

3 tháng 3 2021

The person I admire the most is my grandmother. She was the one who took care of me and my brother since childhood because my parents went to work very early and came home very late. She is a very capable housewife. She took good care of us. She often taught me difficult problems that I could not do and always reminded us to study. And I also admire her because she is a very hard worker. I hope I can learn from her more.

* P/s : I'm not good at English

3 tháng 3 2021

Everyone born in this life has a mother, because it is the mother who gave me this life. Me too, she is the most wonderful person for me, she gave me birth, grow up and live in the loving embrace of family. My mother is over 30 years old this year, she works very hard to sell fruit at the market. She gets up early in the morning to bring the goods to the market, until late at night to bring the goods. Home page. Because she often wakes up early, she looks very thin, has a dark complexion, and has a few wrinkles. Whenever I get off school, I go to the market to help my mother look after the goods.

Put each verb in brackets into an approriate form :Every ten minutes, one species of animal, plant, or insect (1)(die) out for ever. If nothing is done about it, one million species that are alive today (2)(become) extinct twenty years from now.Fortunately, somebody is trying to do something about it. In 1961, the World Wildlife Fund (3) _____________________ (found) - a small group of people who (4)_________ (want) to raise money to save animals and plants from extinction. Today, the World...
Đọc tiếp

Put each verb in brackets into an approriate form :

Every ten minutes, one species of animal, plant, or insect (1)(die) out for ever. If nothing is done about it, one million species that are alive today (2)(become) extinct twenty years from now.

Fortunately, somebody is trying to do something about it. In 1961, the World Wildlife Fund (3) _____________________ (found) - a small group of people who (4)_________ (want) to raise money to save animals and plants from extinction. Today, the World Wildlife Fund is a large international organization. It (5) (raise) over 35 million pounds for conservation projects, and has given support to National Parks in six continents. It (6)(help) 30 mammals and birds - including the tiger - to survive. Perhaps this is not much, but It is a start.

If more people (7) _____ ____ (give) more money - and if more

governments wake up to what (8) (happen) - perhaps the World Wildlife Fund (9)(be) able to help US avoid the disaster that ………….. ( threaten) the natural world, and all of US with it

1
2 tháng 3 2021

Every ten minutes, one kind of animal, plant or insect dies out. for ever. If nothing is done about it, one million species that are alive today will have become extinct twenty years from now.
The seas are in danger They are being filled with poison: industrial and nuclear waste., chemical fertilisers and pesides, sewage. The Mediterranean is already nearly dead; the North Sea is following. If nothing done about it, one day soon nothing will be able to live in the seas.
The tropical rain forests, which are the origin of half the earth’s living things( including many rare animals and plants), are being destroyed. If nothing is done about it, they will have nearly disappeared in twenty years. The effect on the world’s climate – and on our agriculture and food supplies – will be disastrous.
Fortunately, somebody is trying to do something about it. In 1961, the World Wildlife Fund was founded - a small group of people who wanted to raise money to save animals and plants from extinction. Today, the World Wildlife Fund is a large international organisation. It has raised over 35 million pounds for conservation projects, and has created or given support five continents. It has helped 30 mammals and birds – including the tiger – to survive Perhaps this is not much, but it is a start. If more people give more money – and if more governments wake up to what is happening – perhaps the World Wildlife Fund will be able to help us to avoid the disaster that threatens the natural world, and all of us with it.

Mark the letter A, B, C or D to show the underlined part that needs correction in each of the following questions.24.  Our school football team wins the matchagainst Nguyen Du school last Saturday.A. Our                    B. wins                         C. match                       D. Saturday25. Sports and  games  play a  important part in our life.    A. and                    B. play                        C. a                       D. in26. I like watching football matches but I am not...
Đọc tiếp

Mark the letter A, B, C or D to show the underlined part that needs correction in each of the following questions.

24.  Our school football team wins the matchagainst Nguyen Du school last Saturday.

A. Our                    B. wins                         C. match                       D. Saturday

25. Sports and  games  play a  important part in our life.   

A. and                    B. play                        C. a                       D. in

26. I like watching football matches but I am not very good in playing football.

A. watching                   B. matches                        C. very                        D. in

21
1 tháng 3 2021

24.  B    won

25.  C    an

26.  D    at

1 tháng 3 2021

24.B
25.C
26.D

1 tháng 3 2021

3. B sporty           4. C bicycle

1 tháng 3 2021
3- sporty 4- bicycle
VIII. Choose the word which best fits each gap.Staying safe on foot and bikeLook out for yourself and your friends when out (1)________ foot and bike. Choose the (2) ________ routes you can like quieter, slower roads, with pavements if you’re walking or (3) ________ if you’re going by bike.It’s easy to get distracted by your phone or by friends, but you need to be (4)________ to traffic. Put your phone away and take your earphones (5)________ when crossing the road. Don’t trust that...
Đọc tiếp

VIII. Choose the word which best fits each gap.

Staying safe on foot and bike

Look out for yourself and your friends when out (1)________ foot and bike. Choose the (2) ________ routes you can like quieter, slower roads, with pavements if you’re walking or (3) ________ if you’re going by bike.

It’s easy to get distracted by your phone or by friends, but you need to be (4)________ to traffic. Put your phone away and take your earphones (5)________ when crossing the road. Don’t trust that drivers (6)_______ spot you and be able to stop in time – many drivers go too fast and don’t (7) ________ enough attention, (8)________ anything you can do to protect yourself is a good thing.

1. a. on                                    b. in                             c. by                            d. with

2. a. safe                                  b. safer                        c. safest                       d. safely

3. a. zebra crossings                b. cycle paths              c. footpaths                 d. bumpy roads

4. a. risky                                 b. warning                   c. serious                     d. alert

5. a. off                                   b. over                         c. out                           d. down

6. a. must                                 b. will                          c. could                       d. should

7. a. pay                                   b. make                        c. turn                          d. take

8. a. but                                   b. so                             c. though                     d. because

3
1 tháng 3 2021

Staying safe on foot and bike

Look out for yourself and your friends when out (1)________ foot and bike. Choose the (2) ________ routes you can quieter, slower roads, with pavements if you’re walking or (3) ________ if you’re going by bike.

It’s easy to get distracted by your phone or by friends, but you need to be (4)________ to traffic. Put your phone away and take your earphones (5)________ when crossing the road. Don’t trust that drivers (6)_______ spot you and be able to stop in time – many drivers go too fast and don’t (7) ________ enough attention, (8)________ anything you can do to protect yourself is a good thing.

1. a. on                                    b. in                             c. by                            d. with

2. a. safe                                  b. safer                        c. safest                       d. safely

3. a. zebra crossings                b. cycle paths              c. footpaths                 d. bumpy roads

4. a. risky                                 b. warning                   c. serious                     d. alert

5. a. off                                   b. over                         c. out                           d. down

6. a. must                                 b. will                          c. could                       d. should

7. a. pay                                   b. make                        c. turn                          d. take

8. a. but                                   b. so                             c. though                     d. because

1 tháng 3 2021

Look out for yourself and your friends when out (1) A. on foot and bike. Choose the (2) C. safest routes you can quieter, slower roads, with pavements if you’re walking or (3) B. cycle paths if you’re going by bike.

It’s easy to get distracted by your phone or by friends, but you need to be (4) D. alert  to traffic. Put your phone away and take your earphones (5) C. out  when crossing the road. Don’t trust that drivers (6) B. will spot you and be able to stop in time – many drivers go too fast and don’t (7) A. pay enough attention, (8) B. so anything you can do to protect yourself is a good thing