English :The first day I went to school. My grandmother took me to school. At that time, I didn't have friends. At that time, it was recess time. I didn't know what to do but cry. Ms. Ngan taught me in grade 1 as well as The tutor when he was 5 years old saw this and asked: "Minh, why are you crying?" I immediately replied: "I'm crying because I miss my mother and I don't have friends to play with." Ms. Ngan took it.
  I took an A4 paper and comforted me. I took a drawing paper to ease my sadness. Gradually I would have more friends. I happily said: "Thank you, ma'am". Since then, I have more friends. A concept that I will never forget.

Tiếng Việt :Ngày đầu tiên tôi đến trường. Bà tôi đưa tôi đến trường. Lúc đó, tôi không có bạn bè. Lúc đó là giờ ra chơi. Tôi không biết phải làm gì ngoài việc khóc. Cô Ngân dạy cháu lớp 1 cũng như cô giáo dạy kèm khi cháu 5 tuổi thấy vậy hỏi: "Minh ơi, sao cháu khóc?" Tôi liền trả lời: “Con đang khóc vì nhớ mẹ và không có bạn chơi cùng”. Cô Ngân nhận lấy.
   Tôi lấy một tờ giấy A4 và an ủi tôi. Tôi lấy giấy vẽ cho vơi bớt nỗi buồn. Dần dần tôi sẽ có nhiều bạn hơn. Tôi vui vẻ nói: "Cảm ơn cô". Kể từ đó, tôi có nhiều bạn hơn. Một khái niệm mà tôi sẽ không bao giờ quên.

 

10 / 5.000 Kết quả dịch 10 / 5.000 Kết quả dT